Společenský status profese učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143091" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenský status profese učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Při přípravě teoretického ukotvení našeho projektového záměru jsme se rozhodli podívat na profesi učitele a jeho postavení ve společnosti. Narazili jsme na protichůdný pohled. Na jedné straně poukazují sociologické průzkumy na vysokou prestiž učitelskéhopovolání (Průcha, 2009, s. 185-188) a práce pedagoga bývá považována za psychicky náročnou. Profese učitele je pro chod státu naprosto nezbytná, vzdělávání je v dnešní době přikládána velká důležitost. Význam vzdělání vidíme nejen jako ukazatel vzdělanosti populace, ale také ve vztahu k ekonomické stránce a prosperitě společnosti. Na druhé straně slýcháme z médií kritické ohlasy o zpochybňování funkčnosti dnešní školy, o nedostatečné vytíženosti a krátké pracovní době učitelů.
Název v anglickém jazyce
Social status of the profession of teacher
Popis výsledku anglicky
In preparing theoretical part of our article, we focused in profession of a teacher and its position in society. But there is contradiction: sociological surveys indicate the high prestige of the teaching profession (Prucha, 2009, pp. 185-188) and the teacher's work is regarded as mentally demanding. On the other hand, we hear from the media critical feedback on the functionality of today's schools, the lack of utilization and short working time of teachers. The aim of our paper is to show the profession of teachers from different perspectives. At first, we will focus on terms occupation and profession, then on motivation of choosing profession, teaching profession and its characteristic and social status of the teaching profession.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2012 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-905243-3-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2082-2090
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—