Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společenský status profese učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143091" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Společenský status profese učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při přípravě teoretického ukotvení našeho projektového záměru jsme se rozhodli podívat na profesi učitele a jeho postavení ve společnosti. Narazili jsme na protichůdný pohled. Na jedné straně poukazují sociologické průzkumy na vysokou prestiž učitelskéhopovolání (Průcha, 2009, s. 185-188) a práce pedagoga bývá považována za psychicky náročnou. Profese učitele je pro chod státu naprosto nezbytná, vzdělávání je v dnešní době přikládána velká důležitost. Význam vzdělání vidíme nejen jako ukazatel vzdělanosti populace, ale také ve vztahu k ekonomické stránce a prosperitě společnosti. Na druhé straně slýcháme z médií kritické ohlasy o zpochybňování funkčnosti dnešní školy, o nedostatečné vytíženosti a krátké pracovní době učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Social status of the profession of teacher

  • Popis výsledku anglicky

    In preparing theoretical part of our article, we focused in profession of a teacher and its position in society. But there is contradiction: sociological surveys indicate the high prestige of the teaching profession (Prucha, 2009, pp. 185-188) and the teacher's work is regarded as mentally demanding. On the other hand, we hear from the media critical feedback on the functionality of today's schools, the lack of utilization and short working time of teachers. The aim of our paper is to show the profession of teachers from different perspectives. At first, we will focus on terms occupation and profession, then on motivation of choosing profession, teaching profession and its characteristic and social status of the teaching profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2012 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-905243-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2082-2090

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku