Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers for Slovakia : tensions in the profession

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10414174" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10414174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Jtqaw0R4Yl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Jtqaw0R4Yl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-2-5" target="_blank" >10.5817/SP2020-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers for Slovakia : tensions in the profession

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Slovak teaching profession is in a difficult situation. There are signs that the country is facing a teaching staff shortage and that the demand for new teachers will continue to grow. The data indicate that some subjects are being taught by unqualified teachers on a fairly wide scale. Finding quick, simple solutions to these problems is a challenge because teaching is not considered an attractive profession, mainly because of teachers&apos; low salaries and social status. We will illustrate related uncertainties and complications in the teaching profession by looking at two extremes of these trends in the teaching profession. On the one side, we have Teach for Slovakia, which has opened potential for new teaching qualification models. It is an example of inclusive education in the sense that it only works when differences among teachers are accepted and the focus is on teachers&apos; strong points and professional characteristics. On the other side, the introduction of national testing has made teachers accountable for student educational outcomes. Our qualitative interviews reveal that, in the (sometimes critical) views of teachers, accountability is now part of professionalism in Slovakia and is producing various tensions.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers for Slovakia : tensions in the profession

  • Popis výsledku anglicky

    The Slovak teaching profession is in a difficult situation. There are signs that the country is facing a teaching staff shortage and that the demand for new teachers will continue to grow. The data indicate that some subjects are being taught by unqualified teachers on a fairly wide scale. Finding quick, simple solutions to these problems is a challenge because teaching is not considered an attractive profession, mainly because of teachers&apos; low salaries and social status. We will illustrate related uncertainties and complications in the teaching profession by looking at two extremes of these trends in the teaching profession. On the one side, we have Teach for Slovakia, which has opened potential for new teaching qualification models. It is an example of inclusive education in the sense that it only works when differences among teachers are accepted and the focus is on teachers&apos; strong points and professional characteristics. On the other side, the introduction of national testing has made teachers accountable for student educational outcomes. Our qualitative interviews reveal that, in the (sometimes critical) views of teachers, accountability is now part of professionalism in Slovakia and is producing various tensions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica [online]

  • ISSN

    2336-4521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    97-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092169318