Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00130169" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00130169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/33386" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/33386</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-3" target="_blank" >10.5817/SP2022-3-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.
Popis výsledku v původním jazyce
Podpora well-beingu na základních školách se ukazuje jako důležitá součást vzdělávání a rozvoje dětí. Tato přehledová studie si klade za cíl seznámit českého čtenáře s podobou, obsahem a výsledky dostupných zahraničních preventivních programů na podporu well- -beingu u žáků základních škol a nižších stupňů středních škol. Předmětem analýzy jsou empirické studie efektu jednotlivých programů získané vyhledáváním z databáze Web of Science. Analýza se zaměřuje na formu předání i tematický obsah programů, na experimen- tální design, na způsob zjišťování míry well-beingu a na efekt jednotlivých programů. Analýza programů ukazuje čtyři hlavní obsahová témata: emoce; vztahy; mindfulness a relaxace; silné stránky. Programy obsahující témata silné stránky a vztahy byly vždy úspěšné v podpoře well-beingu. Dále bylo zpozorováno, že pokud program nerozvíjel po- zitivně well-being, neměl pozitivní efekt ani na další proměnné, jež se týkají prožívání. Nebyl nalezen vztah mezi formou předání programu a jeho efektem.
Název v anglickém jazyce
Characteristics and effect of programs to promote well-being in adolescent education : a review study.
Popis výsledku anglicky
The promotion of well-being in primary schools is proving to be an important part of children’s education and development. This study aims to familiarize the Czech reader with the form, contents, and results of preventive programs supporting the well-being of pupils in upper elementary and lower secondary schools. The subjects of analysis are empirical studies of the effect of individual programs obtained by searching the Web of Science database. The analysis focuses on the form of delivery, the thematic content of the programs, the experimental design, the method of measuring well-being, and the effects of the individual programs. The analysis of the programs revealed four main content themes: emotions; relationships; mindfulness and relaxation; and strengths. When a program included content related to relationships or strengths, it was successful. If a program did not develop well-being positively, it did not have a positive effect on other variables related to self-experience. No relationship was identified between the form of the program and its effects.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
63-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85152694421