Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00130169" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00130169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/33386" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/33386</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-3-3" target="_blank" >10.5817/SP2022-3-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podpora well-beingu na základních školách se ukazuje jako důležitá součást vzdělávání a rozvoje dětí. Tato přehledová studie si klade za cíl seznámit českého čtenáře s podobou, obsahem a výsledky dostupných zahraničních preventivních programů na podporu well- -beingu u žáků základních škol a nižších stupňů středních škol. Předmětem analýzy jsou empirické studie efektu jednotlivých programů získané vyhledáváním z databáze Web of Science. Analýza se zaměřuje na formu předání i tematický obsah programů, na experimen- tální design, na způsob zjišťování míry well-beingu a na efekt jednotlivých programů. Analýza programů ukazuje čtyři hlavní obsahová témata: emoce; vztahy; mindfulness a relaxace; silné stránky. Programy obsahující témata silné stránky a vztahy byly vždy úspěšné v podpoře well-beingu. Dále bylo zpozorováno, že pokud program nerozvíjel po- zitivně well-being, neměl pozitivní efekt ani na další proměnné, jež se týkají prožívání. Nebyl nalezen vztah mezi formou předání programu a jeho efektem.

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics and effect of programs to promote well-being in adolescent education : a review study.

  • Popis výsledku anglicky

    The promotion of well-being in primary schools is proving to be an important part of children’s education and development. This study aims to familiarize the Czech reader with the form, contents, and results of preventive programs supporting the well-being of pupils in upper elementary and lower secondary schools. The subjects of analysis are empirical studies of the effect of individual programs obtained by searching the Web of Science database. The analysis focuses on the form of delivery, the thematic content of the programs, the experimental design, the method of measuring well-being, and the effects of the individual programs. The analysis of the programs revealed four main content themes: emotions; relationships; mindfulness and relaxation; and strengths. When a program included content related to relationships or strengths, it was successful. If a program did not develop well-being positively, it did not have a positive effect on other variables related to self-experience. No relationship was identified between the form of the program and its effects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    63-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85152694421