Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing oral presentation-related self-assessment among prospective teachers of German as a foreign language: Analysis of self-assessment comments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00133914" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00133914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-410" target="_blank" >10.5817/PedOr2022-4-410</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing oral presentation-related self-assessment among prospective teachers of German as a foreign language: Analysis of self-assessment comments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a research study framed by a 12-week intervention programme to develop self-assessment skills focused on presenting in German among prospective teachers of German as a foreign language (n=15). The study examined the content (characteristics) of the participants’ self-assessment comments collected before and after the intervention program. A total of 25 self-assessment comments were collected using the “Lautes Erinnern” method (13 before the intervention, 12 after the intervention) and analysed using the inductive category formation of the qualitative content analysis. The analysis revealed three main characteristics of the development of self-assessment: increasing evidence in the self-assessment comments, a shift in focus from the predominance of non-languagespecific to language-specific assessment, and a shift in focus from mostly negative to also positive aspects of performance. The study concludes with a discussion of the implications for better teacher education that develops their self-assessment skills appropriately.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing oral presentation-related self-assessment among prospective teachers of German as a foreign language: Analysis of self-assessment comments

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a research study framed by a 12-week intervention programme to develop self-assessment skills focused on presenting in German among prospective teachers of German as a foreign language (n=15). The study examined the content (characteristics) of the participants’ self-assessment comments collected before and after the intervention program. A total of 25 self-assessment comments were collected using the “Lautes Erinnern” method (13 before the intervention, 12 after the intervention) and analysed using the inductive category formation of the qualitative content analysis. The analysis revealed three main characteristics of the development of self-assessment: increasing evidence in the self-assessment comments, a shift in focus from the predominance of non-languagespecific to language-specific assessment, and a shift in focus from mostly negative to also positive aspects of performance. The study concludes with a discussion of the implications for better teacher education that develops their self-assessment skills appropriately.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogicka orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    410-443

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus