Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-assessment, self-evaluation, or self-grading: What’s in a name?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00133915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00133915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/2315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-368" target="_blank" >10.5817/PedOr2022-4-368</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-assessment, self-evaluation, or self-grading: What’s in a name?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ability of judging one’s own performance seems to be an increasingly attractive topic in foreign language learning and teaching research. Although there have been numerous studies confirming the positive impact of such a competence of students at various levels of education on the improvement of the foreign language acquisition process, questions regarding terminology conventions remain and discussions continue. The aim of this article is, therefore, to respond to some of those questions, namely: What should we call this ability, self-assessment? Is self-assessment the same as self-evaluation? What does it mean to self-grade? This article provides an insight into the origins of the terms self-assessment and self-evaluation and their development in the fields of psychology and pedagogy, before focusing on their use in the area of teaching and learning a foreign language.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-assessment, self-evaluation, or self-grading: What’s in a name?

  • Popis výsledku anglicky

    The ability of judging one’s own performance seems to be an increasingly attractive topic in foreign language learning and teaching research. Although there have been numerous studies confirming the positive impact of such a competence of students at various levels of education on the improvement of the foreign language acquisition process, questions regarding terminology conventions remain and discussions continue. The aim of this article is, therefore, to respond to some of those questions, namely: What should we call this ability, self-assessment? Is self-assessment the same as self-evaluation? What does it mean to self-grade? This article provides an insight into the origins of the terms self-assessment and self-evaluation and their development in the fields of psychology and pedagogy, before focusing on their use in the area of teaching and learning a foreign language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogicka orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    368-382

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus