Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Břetislav Hofbauer – významný autor české pedagogiky volného času

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130225" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://soced.cz/cs/2022/11/socialni-pedagogika-2022-102/" target="_blank" >https://soced.cz/cs/2022/11/socialni-pedagogika-2022-102/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Břetislav Hofbauer – významný autor české pedagogiky volného času

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text představuje v rámci ucelený pohled na dílo tohoto významného pedagoga volného času a sociální pedagogiky. Autoři textu sledují Hofbauerovo životní dílo a názory nejen na výchovný význam volného času, ale zhodnocují též jeho chápání výchovné role prostředí. Jeho dílo v sobě odráží jak vlivy ideologického pokřivení tzv. reálného socialismu v Československu, v němž pro sociální pedagogiku nebylo místo, tak obrodu oboru po listopadu 1989. V textu čtenář může hledat souvislosti důležité pro vnímání významu výchovy v prostředí neformální edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    Břetislav Hofbauer - important author of Czech leisure education

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents a comprehensive view of the work of this important pedagogue of leisure education and social pedagogy. The authors of the text follow Hofbauer's life work and opinions not only on the educational significance of leisure, but also evaluate his understanding of the educational role of the environment. His work reflects both the influence of the ideological distortion of the so-called real socialism in Czechoslovakia, in which social pedagogy was not place, and the revival of the field after November 1989. In the text, the reader can look for connections important for the perception of the importance of education in the environment of informal education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika / Social Education

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    45-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus