Břetislav Hofbauer – významný autor české pedagogiky volného času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130225" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://soced.cz/cs/2022/11/socialni-pedagogika-2022-102/" target="_blank" >https://soced.cz/cs/2022/11/socialni-pedagogika-2022-102/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Břetislav Hofbauer – významný autor české pedagogiky volného času
Popis výsledku v původním jazyce
Text představuje v rámci ucelený pohled na dílo tohoto významného pedagoga volného času a sociální pedagogiky. Autoři textu sledují Hofbauerovo životní dílo a názory nejen na výchovný význam volného času, ale zhodnocují též jeho chápání výchovné role prostředí. Jeho dílo v sobě odráží jak vlivy ideologického pokřivení tzv. reálného socialismu v Československu, v němž pro sociální pedagogiku nebylo místo, tak obrodu oboru po listopadu 1989. V textu čtenář může hledat souvislosti důležité pro vnímání významu výchovy v prostředí neformální edukace.
Název v anglickém jazyce
Břetislav Hofbauer - important author of Czech leisure education
Popis výsledku anglicky
The text presents a comprehensive view of the work of this important pedagogue of leisure education and social pedagogy. The authors of the text follow Hofbauer's life work and opinions not only on the educational significance of leisure, but also evaluate his understanding of the educational role of the environment. His work reflects both the influence of the ideological distortion of the so-called real socialism in Czechoslovakia, in which social pedagogy was not place, and the revival of the field after November 1989. In the text, the reader can look for connections important for the perception of the importance of education in the environment of informal education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika / Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
45-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—