Svobodný čas: pedagogika volného času jako výchova ke svobodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907666" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svobodný čas: pedagogika volného času jako výchova ke svobodě
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Svobodný čas: Pedagogika volného času jako výchova ke svobodě je kolektivní monografie, která nechává čtenáře nahlédnout na pedagogiku volného času také teologickému, konkrétně křesťanskému vnímání člověka. V důsledku to znamená, že člověk zde není viděn jako objekt či předmět, ale jako subjekt možné odpovědnosti včetně odpovědnosti před Bohem. Svobodný člověk jedná s odpovědností, to znamená, že za své svobodně zvolené jednání nese i odpovědnost úměrnou osobní svobodě. K tomu, aby člověk mohl ve své svobodě růst a zrát, a tím růst a zrát i v osobní odpovědnosti, je mu třeba výchovy. Pedagogika volného času je takovou částí pedagogiky, která se zaměřuje na jednání člověka v čase a prostoru, kde se uplatňuje lidská svoboda a odpovědnost; její snahou je pečovat o člověka takovým způsobem, aby život v tomto čase a v tomto prostředí byl co nejvíce lidský, co možná nejdůstojnější lidské osoby. Pedagogika volného času nabízí kromě reflexí fenoménů výchovy, lidství, vychovatelství také mnoho nejrůznějších metod, které je možné užívat. Z nich jsou v této publikaci v souladu se zaměřením jednotlivých autorů promýšleny a prezentovány různé cesty ke kontemplativnímu způsobu jednání a dále pak v souladu s pedagogikou volného času akcentované především nedirektivní metody.
Název v anglickém jazyce
Free Time: Pedagogy of Leisure as Education for Freedom
Popis výsledku anglicky
The book Svobodný čas: Pedagogika volného času jako výchova ke svobodě (Free Time: Pedagogy of Leisure as Education for Freedom) is a collective monograph that gives the reader the view of leisure pedagogy also open to a theological, specifically Christian, perspective of man. Consequently, this means that man is not seen here as an object, but as a subject of possible responsibility, including responsibility before God. A free person will also act with responsibility, that is, he will also bear responsibility for his freely chosen actions in proportion to his personal freedom. In order for man to grow and mature in his freedom, and thus to grow and mature also in personal responsibility, the human being needs education. The pedagogy of leisure is that part of pedagogy which focuses on man's actions in time and space where human freedom and responsibility are exercised, and seeks to nurture man in such a way that life in this time and environment is as human as possible, as worthy of the human person as possible. The pedagogy of leisure offers, in addition to reflecting on the phenomena of education, humanity, educatorship, and also many different methods that can be used. Of these, various paths to a contemplative way of living are reflected upon and presented in this publication, in accordance with the focus of the individual authors, and then, in accordance with the pedagogy of leisure, where the emphasis is on non-directive methods.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-5474-4
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—