Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43906022" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43906022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jaké jsou možnosti a meze institucionální i neinstitucionální výchovy při utváření charakteru osobnosti? Jak lze rozšiřovat možnosti výchovy a podílet se na zrání charakteru osobnosti? Kapitola si klade tyto otázky a nabízí na ně odpovědi z pozice křesťanského pohledu na člověka jako bytost, která se má učit překonávat svá omezení a růst ke svatosti a z pohledu některých antických filosofických škol, které usilovaly vést člověka k nejlepšímu možnému způsobu života. Autorka promýšlí také nejaktuálnější výzvy výchově a vzdělávání a ukazuje možné inspirace také z perspektivy křesťanského pojetí pedagogiky volného času vnímající imago dei jako dar a úkol i člověku 21. století.

  • Název v anglickém jazyce

    How education can (not) contribute to the formation of character: on the hopes of pedagogy, especially leisure pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    What are the possibilities and limits of institutional and non-institutional education in shaping the character of personality? How can we expand the possibilities of education and participate in the maturation of personality character? The chapter asks these questions and offers answers to them from the position of the Christian view of man as a being who is to learn to overcome his limitations and grow toward holiness and from the perspective of some ancient schools of philosophy that sought to guide man toward the best possible way of life. The author also reflects on the most current challenges to education and training and shows possible inspirations also from the perspective of the Christian concept of leisure pedagogy, which sees the imago dei as a gift and a task also for the 21st century man.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Morální charakter jako pedagogický problém

  • ISBN

    978-80-7435-853-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    45-54

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové: GAUDEAMUS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly