Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43906022" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43906022 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času
Popis výsledku v původním jazyce
Jaké jsou možnosti a meze institucionální i neinstitucionální výchovy při utváření charakteru osobnosti? Jak lze rozšiřovat možnosti výchovy a podílet se na zrání charakteru osobnosti? Kapitola si klade tyto otázky a nabízí na ně odpovědi z pozice křesťanského pohledu na člověka jako bytost, která se má učit překonávat svá omezení a růst ke svatosti a z pohledu některých antických filosofických škol, které usilovaly vést člověka k nejlepšímu možnému způsobu života. Autorka promýšlí také nejaktuálnější výzvy výchově a vzdělávání a ukazuje možné inspirace také z perspektivy křesťanského pojetí pedagogiky volného času vnímající imago dei jako dar a úkol i člověku 21. století.
Název v anglickém jazyce
How education can (not) contribute to the formation of character: on the hopes of pedagogy, especially leisure pedagogy
Popis výsledku anglicky
What are the possibilities and limits of institutional and non-institutional education in shaping the character of personality? How can we expand the possibilities of education and participate in the maturation of personality character? The chapter asks these questions and offers answers to them from the position of the Christian view of man as a being who is to learn to overcome his limitations and grow toward holiness and from the perspective of some ancient schools of philosophy that sought to guide man toward the best possible way of life. The author also reflects on the most current challenges to education and training and shows possible inspirations also from the perspective of the Christian concept of leisure pedagogy, which sees the imago dei as a gift and a task also for the 21st century man.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Morální charakter jako pedagogický problém
ISBN
978-80-7435-853-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
45-54
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové: GAUDEAMUS
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—