(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/66-3/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/66-3/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek je pátým pokračováním tematické řady (Ne)ztraceno v překladu a zabývá se úlohou jazykové mediace jakožto vysokoškolského předmětu. Cílem článku je popsat koncepci kurzů Jazykové mediace nabízených na Katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a shrnout výsledky kvalitativně orientovaného evaluačního výzkumu. Data byla získána metodou ohniskové skupiny a následně vyhodnocena pomocí tematické analýzy. Výsledky, resp. výpovědi studentů se v zásadě vztahují ke čtyřem tematickým okruhům: obsah kurzu, rozvoj kompetencí a strategií, metodika a organizace a další návrhy. Autorka by svým příspěvkem chtěla poukázat na to, že je zařazení jazykové mediace do vysokoškolského kontextu smysluplné a inovativní.
Název v anglickém jazyce
Not) Lost in Translation: Mediation in university teacher education
Popis výsledku anglicky
The present article is the fifth continuation in the thematic series (Not) Lost in Translation and deals with the role of Language Mediation as a university course. The aim of the article is to describe the concept of Language Mediation courses offered at the Department of German Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, and to summarize the results of qualitatively oriented evaluation research. The data were obtained using the focus group method and then evaluated by means of a thematic analysis. The results or the students' statements basically refer to four thematic areas: course content, competence and strategy development, methodology and organization and further suggestions. With her contribution, the author would like to show that for various reasons (considered in more detail in the article) it makes sense and is innovative to include Language Mediation in the university context and to develop its potential within the framework of courses that are both practical and methodologically and didactically oriented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—