Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/66-3/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/66-3/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek je pátým pokračováním tematické řady (Ne)ztraceno v překladu a zabývá se úlohou jazykové mediace jakožto vysokoškolského předmětu. Cílem článku je popsat koncepci kurzů Jazykové mediace nabízených na Katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a shrnout výsledky kvalitativně orientovaného evaluačního výzkumu. Data byla získána metodou ohniskové skupiny a následně vyhodnocena pomocí tematické analýzy. Výsledky, resp. výpovědi studentů se v zásadě vztahují ke čtyřem tematickým okruhům: obsah kurzu, rozvoj kompetencí a strategií, metodika a organizace a další návrhy. Autorka by svým příspěvkem chtěla poukázat na to, že je zařazení jazykové mediace do vysokoškolského kontextu smysluplné a inovativní.

  • Název v anglickém jazyce

    Not) Lost in Translation: Mediation in university teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The present article is the fifth continuation in the thematic series (Not) Lost in Translation and deals with the role of Language Mediation as a university course. The aim of the article is to describe the concept of Language Mediation courses offered at the Department of German Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, and to summarize the results of qualitatively oriented evaluation research. The data were obtained using the focus group method and then evaluated by means of a thematic analysis. The results or the students' statements basically refer to four thematic areas: course content, competence and strategy development, methodology and organization and further suggestions. With her contribution, the author would like to show that for various reasons (considered in more detail in the article) it makes sense and is innovative to include Language Mediation in the university context and to develop its potential within the framework of courses that are both practical and methodologically and didactically oriented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus