AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00133251" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00133251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola představila výsledky přehledové studie zahrnující 36 publikačních výstupů z let 2010 – 2023, která si kladla za cíl zjistit, zda a jakým způsobem je již umělá inteligence (AI) využívána pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence (ICC) v kontextu vzdělávání, jaká jsou základní úskalí integrace AI do kontextu vzdělávání relevantní pro výuku cizímu jazyku zaměřenou na rozvoj ICC a jaký potenciál AI pro rozvoj ICC autoři zmiňují. Vzhledem k současnému stavu technologií AI se jejich užití pro výuku a rozvoj ICC v rámci CJ (s výjimkou využití technologií VR ve výuce) zatím jeví spíše jako kontraproduktivní.
Název v anglickém jazyce
A review of research on AI and its use for the development of intercultural communicative competence in foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
The paper presented the findings of a review of research study comprising 36 publications from 2010 - 2023, which aimed to determine whether and how artificial intelligence (AI) is already being used for the development of intercultural communicative competence (ICC) in the context of education, what the main pitfalls of integrating AI into the context of education relevant to foreign language teaching aimed at developing ICC are, and what potential of AI for ICC development is mentioned by the authors. Given the current state of AI technologies, their use for teaching and developing ICC in the context of foreign language education seems (except for the use of VR technologies in teaching) rather counterproductive so far.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5
ISBN
9788026112112
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
177-193
Počet stran knihy
238
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—