The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137219" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Vojtekova14/subor/9788055533100.pdf" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Vojtekova14/subor/9788055533100.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.
Název v anglickém jazyce
The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations
Popis výsledku anglicky
The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovatívne metódy vo výučbe cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie 1
ISBN
9788055533100
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
56-74
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—