Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137219" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Vojtekova14/subor/9788055533100.pdf" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Vojtekova14/subor/9788055533100.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the findings of a review of research study comprising publications from 2010 – 2024 on using artificial intelligence (AI) for intercultural communicative competence (ICC) development. It focuses on AI's limitations in ICC development potential, as reported by the authors of the investigated studies. It discusses the current state of AI technologies, highlighting those that seem to bear potential for ICC development and drawing attention to those that seem counterproductive. Studies on ChatGPT and its use for ICC development within foreign language teaching (FLT) are included in the review.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inovatívne metódy vo výučbe cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie 1

  • ISBN

    9788055533100

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    56-74

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku