Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in elementary school pair work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134808" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-3-6" target="_blank" >10.5817/SP2023-3-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in elementary school pair work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates vocabulary learning strategies (VLS) used among ten elementary school learners. Through video recordings, the research explores specific VLS utilized during pair work and their influence on learning outcomes, analyzed with qualitative content analysis. The research questions address the identification and utilization of VLS, the relationship between VLS usage and the ability to infer word meanings, and learner engagement in VLS usage. Findings indicate a notable co-occurrence of some strategies. Moreover, the broader the learners’ prior knowledge, the more successful they were with inferring word meanings. The study also emphasizes the need for balanced VLS engagement to optimize outcomes in pair work. This research aims to create new impulses for learning/teaching vocabulary within a foreign language classroom through the targeted practice of vocabulary learning strategies. Such practice aims to facilitate students’ learning processes in promoting their self-regulated learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in elementary school pair work

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates vocabulary learning strategies (VLS) used among ten elementary school learners. Through video recordings, the research explores specific VLS utilized during pair work and their influence on learning outcomes, analyzed with qualitative content analysis. The research questions address the identification and utilization of VLS, the relationship between VLS usage and the ability to infer word meanings, and learner engagement in VLS usage. Findings indicate a notable co-occurrence of some strategies. Moreover, the broader the learners’ prior knowledge, the more successful they were with inferring word meanings. The study also emphasizes the need for balanced VLS engagement to optimize outcomes in pair work. This research aims to create new impulses for learning/teaching vocabulary within a foreign language classroom through the targeted practice of vocabulary learning strategies. Such practice aims to facilitate students’ learning processes in promoting their self-regulated learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    133-163

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85189951299