Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Design of Teaching Materials Created by Future Teachers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136324" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/47441" target="_blank" >http://online-journals.org/index.php/i-jep/article/view/47441</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijep.v14i5.47441" target="_blank" >10.3991/ijep.v14i5.47441</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Design of Teaching Materials Created by Future Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes research on the didactic design of teaching materials created by Czech future teachers in their university theses. The results of the research indicate that the teaching materials for future teachers are far from achieving the highest level of didactic design. The average value of the coefficient of the total didactic design is only 26%. The weakest aspect of the teaching materials is the component of the learning management system. This fact implies a significant underestimation of the learning process. Students preparing for the teaching profession have not demonstrated the ability to compile didactically well-developed teaching material in their final theses. They use only a limited number of structural components, and therefore the basic function of teaching materials, the didactic function, is not fully fulfilled. The didactic function ensures the effective usability of textbooks and similar texts in actual education.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Design of Teaching Materials Created by Future Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes research on the didactic design of teaching materials created by Czech future teachers in their university theses. The results of the research indicate that the teaching materials for future teachers are far from achieving the highest level of didactic design. The average value of the coefficient of the total didactic design is only 26%. The weakest aspect of the teaching materials is the component of the learning management system. This fact implies a significant underestimation of the learning process. Students preparing for the teaching profession have not demonstrated the ability to compile didactically well-developed teaching material in their final theses. They use only a limited number of structural components, and therefore the basic function of teaching materials, the didactic function, is not fully fulfilled. The didactic function ensures the effective usability of textbooks and similar texts in actual education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING PEDAGOGY

  • ISSN

    2192-4880

  • e-ISSN

    2192-4880

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    4-23

  • Kód UT WoS článku

    001241510000011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196540331