Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinarity and the fostering of sustainable competences - implications and limitations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138151" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tidsskrift.dk/FECUN/article/view/152515/195168" target="_blank" >https://tidsskrift.dk/FECUN/article/view/152515/195168</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7146/fecun.v2i3.152515" target="_blank" >10.7146/fecun.v2i3.152515</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinarity and the fostering of sustainable competences - implications and limitations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents findings from case study research of an interdisciplinary approach to Education for Sustainable Development (ESD) at Higher Education (HE) bachelor level. The interdisciplinary approach was applied in the ‘Sustainable Competences in Higher Education’ (SustainComp) project, funded by Erasmus Plus (2022-2024). The research question was: To what extent did the interdisciplinary approach to teaching ESD foster sustainable competences – and what were the implications and limitations? Participants in the project were lecturers and researchers from University of Agder in Norway, Masaryk University in the Czech Republic, University of Ljubljana in Slovenia, UCL University College in Denmark. The Community of Practice (COP) developed an interdisciplinary 10 ECTS curriculum that was tested during fall semes-ter 2023 in a full-scale pilot for 25 students. It was integrated in an English as Second Language course (ESL) in the Teacher Education department, at UCL University College. The findings suggest that interdisciplinary and ESD 1,2, and 3 approaches fostered sustainable competences among students regarding cognition (new knowledge), socio-emotions (engaging in problems), and behavior (act for solutions).

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinarity and the fostering of sustainable competences - implications and limitations

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents findings from case study research of an interdisciplinary approach to Education for Sustainable Development (ESD) at Higher Education (HE) bachelor level. The interdisciplinary approach was applied in the ‘Sustainable Competences in Higher Education’ (SustainComp) project, funded by Erasmus Plus (2022-2024). The research question was: To what extent did the interdisciplinary approach to teaching ESD foster sustainable competences – and what were the implications and limitations? Participants in the project were lecturers and researchers from University of Agder in Norway, Masaryk University in the Czech Republic, University of Ljubljana in Slovenia, UCL University College in Denmark. The Community of Practice (COP) developed an interdisciplinary 10 ECTS curriculum that was tested during fall semes-ter 2023 in a full-scale pilot for 25 students. It was integrated in an English as Second Language course (ESL) in the Teacher Education department, at UCL University College. The findings suggest that interdisciplinary and ESD 1,2, and 3 approaches fostered sustainable competences among students regarding cognition (new knowledge), socio-emotions (engaging in problems), and behavior (act for solutions).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Futures of Education, Culture and Nature - Learning to Become (FECUN)

  • ISSN

    2794-2899

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DK - Dánské království

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    99-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus