Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00139560" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00139560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/21582440241292817" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/21582440241292817</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/21582440241292817" target="_blank" >10.1177/21582440241292817</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines how students' identities are co-constructed through educational experiences. We analyzed narratives of fifth and seventh-grade students from two private alternative schools in the Czech Republic. The findings reveal that students identified with friends, had positive relationships with teachers and the school, and experienced interesting education, closeness, and respect. These insights highlight typical identity characteristics for their age group and emphasize the importance of positive educational experiences in shaping students' identities. This study contributes to research on narrative identity and the role of alternative private schools in primary and lower secondary education.
Název v anglickém jazyce
Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
Popis výsledku anglicky
This study examines how students' identities are co-constructed through educational experiences. We analyzed narratives of fifth and seventh-grade students from two private alternative schools in the Czech Republic. The findings reveal that students identified with friends, had positive relationships with teachers and the school, and experienced interesting education, closeness, and respect. These insights highlight typical identity characteristics for their age group and emphasize the importance of positive educational experiences in shaping students' identities. This study contributes to research on narrative identity and the role of alternative private schools in primary and lower secondary education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-12828S" target="_blank" >GA20-12828S: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sage Open
ISSN
2158-2440
e-ISSN
2158-2440
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
001345759700001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85207765786