Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narrative identity dimensions of students in private alternative schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00139560" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00139560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/21582440241292817" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/21582440241292817</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/21582440241292817" target="_blank" >10.1177/21582440241292817</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Narrative identity dimensions of students in private alternative schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines how students' identities are co-constructed through educational experiences. We analyzed narratives of fifth and seventh-grade students from two private alternative schools in the Czech Republic. The findings reveal that students identified with friends, had positive relationships with teachers and the school, and experienced interesting education, closeness, and respect. These insights highlight typical identity characteristics for their age group and emphasize the importance of positive educational experiences in shaping students' identities. This study contributes to research on narrative identity and the role of alternative private schools in primary and lower secondary education.

  • Název v anglickém jazyce

    Narrative identity dimensions of students in private alternative schools

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines how students' identities are co-constructed through educational experiences. We analyzed narratives of fifth and seventh-grade students from two private alternative schools in the Czech Republic. The findings reveal that students identified with friends, had positive relationships with teachers and the school, and experienced interesting education, closeness, and respect. These insights highlight typical identity characteristics for their age group and emphasize the importance of positive educational experiences in shaping students' identities. This study contributes to research on narrative identity and the role of alternative private schools in primary and lower secondary education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-12828S" target="_blank" >GA20-12828S: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sage Open

  • ISSN

    2158-2440

  • e-ISSN

    2158-2440

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    001345759700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85207765786