Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00035337" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00035337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the possible use of psychomotorics in the communication development in pupils with learning disorders. Via a pedagogical experiment we have attempted to define some characteristics of school age pupils in relation to motor activities, especially sensomotorics (spatial orientation and balance). We have attempted to influence these characteristics via a pedagogical experiment containing psychomotor activities, in relation to childrens communication. The results of this year experimentprove the importance of psychomotorics at schools. Using simple play activities we may find improvements in the area of spatial orientation, balance as well as verbal and nonverbal communication skills in children with learning disorders. Furthermore, statistically significant differences in tests of attention were proved.
Název v anglickém jazyce
Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possible use of psychomotorics in the communication development in pupils with learning disorders. Via a pedagogical experiment we have attempted to define some characteristics of school age pupils in relation to motor activities, especially sensomotorics (spatial orientation and balance). We have attempted to influence these characteristics via a pedagogical experiment containing psychomotor activities, in relation to childrens communication. The results of this year experimentprove the importance of psychomotorics at schools. Using simple play activities we may find improvements in the area of spatial orientation, balance as well as verbal and nonverbal communication skills in children with learning disorders. Furthermore, statistically significant differences in tests of attention were proved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—