Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00035337" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00035337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the possible use of psychomotorics in the communication development in pupils with learning disorders. Via a pedagogical experiment we have attempted to define some characteristics of school age pupils in relation to motor activities, especially sensomotorics (spatial orientation and balance). We have attempted to influence these characteristics via a pedagogical experiment containing psychomotor activities, in relation to childrens communication. The results of this year experimentprove the importance of psychomotorics at schools. Using simple play activities we may find improvements in the area of spatial orientation, balance as well as verbal and nonverbal communication skills in children with learning disorders. Furthermore, statistically significant differences in tests of attention were proved.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychomotor Excersises for Communication Development in Children with Learning Disorders in Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the possible use of psychomotorics in the communication development in pupils with learning disorders. Via a pedagogical experiment we have attempted to define some characteristics of school age pupils in relation to motor activities, especially sensomotorics (spatial orientation and balance). We have attempted to influence these characteristics via a pedagogical experiment containing psychomotor activities, in relation to childrens communication. The results of this year experimentprove the importance of psychomotorics at schools. Using simple play activities we may find improvements in the area of spatial orientation, balance as well as verbal and nonverbal communication skills in children with learning disorders. Furthermore, statistically significant differences in tests of attention were proved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností

  • ISBN

    978-80-7315-167-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku