Účinnost změn v základním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F10%3A00047225" target="_blank" >RIV/00216224:14510/10:00047225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účinnost změn v základním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo zjistit, zda nová školská reforma přinese kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Článek srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou ? program ?Základní škola? a ?Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání?, respektive ?Školní vzdělávací program?. Využili jsme v květnu roku 2009 stávající situace na základních školách, kde v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle programu základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Výsledky ukázaly nevýznamné rozdíly u jednotlivých položek dotazníku, tudíž školní vzdělávací programy, pokud mají splňovat očekávané cíle, musí projít ještě dlouhou cestou pedagogické evaluace.
Název v anglickém jazyce
Effect of changes in primary education
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was to determine whether the new education reform will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of the life skills (key competencies) which are critical these days. The article compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the "Elementary School Programme" and "General Education Programme for Basic Education?and/or ?The School Education Programme?. In May 2009 we summarized the current situation at primary schools, where the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and verified the fourth year of teaching according to their own education programmes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická kinantropologie
ISBN
978-80-7399-116-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta OU
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frýdlant n.O.
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—