Analýza a komparace vzdělávacího programu základní škola a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru tělesná výchova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F11%3A00052786" target="_blank" >RIV/00216224:14510/11:00052786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza a komparace vzdělávacího programu základní škola a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru tělesná výchova
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo zjistit, zda nová školská reforma přinese kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Studie srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou ? program ?Základní škola? a ?Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání?, respektive ?Školní vzdělávací program?. Využili jsme v květnu roku 2009 stávající situace na základních školách, kde v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle programu základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Výsledky ukázaly nevýznamné rozdíly u jednotlivých položek dotazníku, tudíž školní vzdělávací programy, pokud mají splňovat očekávané cíle, musí projít ještě dlouhou cestou pedagogické evaluace.
Název v anglickém jazyce
Analysis and Comparison of the Elementary School Programme and General Education Programme for Basic Education
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was to determine whether the new education reform will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of the life skills (key competencies) which are critical these days. The article compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the "Elementary School Programme" and "General Education Programme for Basic Education?and/or ?The School Education Programme?. In May 2009 we summarized the current situation at primary schools, where the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and verified the fourth year of teaching according to their own education programmes.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů