Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00060676" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00060676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se autorka zabývá otázkou, zda nová školská reforma přinesla kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí k učení a řešení problémů u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou ? program ?Základní škola? a ?Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání?, respektive ?Školní vzdělávací program?. Výzkum proběhl v roce 2009, kdy v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle končícího vzdělávacího programu Základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Pro srovnání vzdělávacích programů byla použita empirická metoda dotazování v podobě nestandardizovaného dotazníku.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Key Competency Endowment for Learning and Problem Solving in Pupils of the 9th Grade at Elementary Schools.

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the question whether the new reform of education will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of life skills (key competencies) which are critical these days. The author compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the "Elementary School Programme" and "General Education Programme for Basic Education? and/or?The School Education Programme?. The research was conducted in the year 2009 when the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and tested the fourthyear of teaching according to their own education programmes. For the comparison of the above mentioned education programmes an empirical method of non-standardized questionnaire was selected.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012/6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    123-131

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus