Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00060676" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00060676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se autorka zabývá otázkou, zda nová školská reforma přinesla kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí k učení a řešení problémů u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou ? program ?Základní škola? a ?Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání?, respektive ?Školní vzdělávací program?. Výzkum proběhl v roce 2009, kdy v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle končícího vzdělávacího programu Základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Pro srovnání vzdělávacích programů byla použita empirická metoda dotazování v podobě nestandardizovaného dotazníku.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Key Competency Endowment for Learning and Problem Solving in Pupils of the 9th Grade at Elementary Schools.
Popis výsledku anglicky
The article deals with the question whether the new reform of education will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of life skills (key competencies) which are critical these days. The author compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the "Elementary School Programme" and "General Education Programme for Basic Education? and/or?The School Education Programme?. The research was conducted in the year 2009 when the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and tested the fourthyear of teaching according to their own education programmes. For the comparison of the above mentioned education programmes an empirical method of non-standardized questionnaire was selected.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012/6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
123-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—