Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F11%3A00059660" target="_blank" >RIV/00216224:14510/11:00059660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá osobností učitele tělesné výchovy. V úvodní části podává stručný teoretický přehled známých poznatků ve vztahu k osobnosti učitele, podává přehled některých výzkumů z této oblasti a poukazuje na některá zjištění vyplývající z těchto výzkumů. Výzkumná část je zaměřena na výzkum v oblasti osobnostních dimenzí učitele tělesné výchovy na střední škole i středoškolského učitele bez ohledu na vyučované předměty. Prostřednictvím Testu temperamentu a Dotazníku SPARO (Systém bazální psychickéautoregulace osobnosti) sleduje typ temperamentu převažující u učitelů na střední škole a vyhodnocuje celkem 40 dimenzí osobnosti. Za použití statistických metod hledá autor vzájemné vztahy mezi vyučovanými předměty, převažujícím temperamentovým typem ajednotlivými škálami dotazníku SPARO. Výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech.
Název v anglickém jazyce
Personality dimensions in physical education teachers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the personality of physical education teachers. In the theoretical part it presents a theoretical overview of generally known pieces of knowledge in relation to teacher personality. It presents the results of some research inquiriesin this area and emphasizes several conclusions resulting from these inquiries. The research part focuses on research in the area of personality dimensions of a physical education teacher in secondary school and of a high school teacher, regardless of particular subjects he/she teaches. By means of a personality questionnaire, Temperament Test and SPARO Inquiry (System of Basal Psychical Self-Regulation of Personality) we have tested the prevailing temperament type of in the secondary school teachers and we have interpreted altogether 40 personality dimensions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výchova ke zdraví a kvalita života III
ISBN
9788073943035
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
286-296
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
Hluboká nad Vltavou
Datum konání akce
11. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—