Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00067829" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00067829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá osobností učitele tělesné výchovy. V úvodní části podává stručný teoretický přehled známých poznatků ve vztahu k osobnosti učitele, podává přehled některých výzkumů z této oblasti a poukazuje na některá zjištění vyplývající z těchto výzkumů. Výzkumná část je zaměřena na výzkum v oblasti osobnostních dimenzí učitele tělesné výchovy na střední škole i středoškolského učitele bez ohledu na vyučované předměty. Prostřednictvím Testu temperamentu a Dotazníku SPARO (Systém bazální psychickéautoregulace osobnosti) sleduje typ temperamentu převažující u učitelů na střední škole a vyhodnocuje celkem 40 dimenzí osobnosti. Za použití statistických metod hledá autor vzájemné vztahy mezi vyučovanými předměty, převažujícím temperamentovým typem ajednotlivými škálami dotazníku SPARO. Výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech.
Název v anglickém jazyce
Personality dimensions in physical education teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the personality of physical education teachers. In the theoretical part it presents a theoretical overview of generally known pieces of knowledge in relation to teacher personality. It presents the results of some research inquiries in this area and emphasizes several conclusions resulting from these inquiries. The research part focuses on research in the area of personality dimensions of a physical education teacher in secondary school and of a high school teacher, regardless ofparticular subjects he/she teaches. By means of a personality questionnaire, Temperament Test and SPARO Inquiry (System of Basal Psychical Self-Regulation of Personality) we have tested the prevailing temperament type of in the secondary school teachersand we have interpreted altogether 40 personality dimensions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy
ISBN
9788021059320
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
37-55
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—