Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00058233" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00058233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje.
Popis výsledku v původním jazyce
Zkušenostně reflektivní učení představuje pedagogickou teorií i praxí prověřené koncepty učení, jejichž společným znakem je cílené promýšlení, vyhodnocování či transformace zažitého, během něhož se lidé individuálně nebo ve spolupráci s ostatními pokoušejí objevit nové zdroje a možnosti, které jim tyto zkušenosti skýtají pro jejich bezprostřední životní realitu (srov. např. Boud, Keogh, Walker, 2005; Mezirow, 1990; Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). V odborné literatuře se tyto koncepty objevují zejména vpodobě různých modelů, resp. cyklů učení (viz např. Kolb, 1984; Jarvis, 2004) usilujících o podrobný popis procesu takto založeného učení. Otázkou, kterou si kladou autoři příspěvku je, jakým způsobem lektoři osobnostně sociálního rozvoje tuto platformuučení v praxi skutečně uchopují a využívají při práci se svými cílovými skupinami.
Název v anglickém jazyce
The process of experiential reflective learning in a concepts of personal and social development lecturers.
Popis výsledku anglicky
Reflective experiential learning is a pedagogical theory and practice tested concepts of learning, whose common feature is focused thinking, evaluation or transformation experienced by, during which people individually or in cooperation with others trying to discover new resources and opportunities they experience these provide for their immediate reality of life (cf. eg Boud, Keogh, Walker, 2005, Mezirow, 1990, Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). In the literature, these concepts are particularly evidentin the form of various models, respectively. cycles of learning (see, eg, Kolb, 1984; Jarvis, 2004), aiming at a detailed description of the process follows established learning. The question we ask authors of this paper is how teachers personal and social development of this platform learning in practice truly grasp and used when working with their target groups.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů