Využívání didaktických řídících stylů v tělesné výchově na 2. stupni základní školy : výsledky analýzy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F12%3A00067720" target="_blank" >RIV/00216224:14510/12:00067720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využívání didaktických řídících stylů v tělesné výchově na 2. stupni základní školy : výsledky analýzy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje výběr výzkumného vzorku a jeho popis pro potřeby videostudie tělesné výchovy realizované ve spolupráci IVŠV PdF MU Brno, KPS FSpS MU Brno a KTV PdF MU Brno. Dále shrnuje hlavní pohledy na spektrum didaktických řídících stylů a jeho přínos pro výuku tělesné výchovy. Hlavními body příspěvku jsou charakteristika kategoriálního systému pro kódování, cíle analýzy videodat z pohledu didaktických řídících stylů a výsledky této analýzy. Výsledky jsou prezentovány z pohledu procentuálního podílu jednotlivých kategorií kategoriálního systému, z pohledu procentuálního podílu využívaných didaktických řídících stylů a dále vzájemným porovnáním výsledků u učitelů s 2 ? 5 lety praxe a 11 ? 14 lety praxe a u učitelů ze škol do 200 žáků a ze škol nad700 žáků. Na výsledky jsou potom navázány závěry z nich plynoucí a témata pro diskusi.
Název v anglickém jazyce
The use of the teaching styles in physical education at lower secondary school : results of the analysis
Popis výsledku anglicky
This paper describes the selection of the research sample and a description for the purposes of video study of physical education implemented in cooperation IVŠV PdF MU Brno, KPS FSpS MU Brno and KTV PdF MU Brno. In addition, summarises the main views ofthe spectrum of teaching styles and its benefit for physical education. The main points of the paper are characteristics of categorical system for encoding, objective analysis of the video from the perspective of the teaching styles and the results of this analysis. Results are presented from the perspective of the percentages of the categories of categorical system, in terms of the percentage of used teaching styles and by comparing the results for the teachers with 2 ? 5 years of experience and 11 ?14 years of experience and for the teachers from schools to 200 pupils and from schools over 700 pupils. The results follow the conclusions and subjects for discussion.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů