Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LEARNING OUTCOMES OF SELF-DEFENSE TEACHING IN HIGH SCHOOL PHYSICAL EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F14%3A00076171" target="_blank" >RIV/00216224:14510/14:00076171 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14510/14:00089011

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LEARNING OUTCOMES OF SELF-DEFENSE TEACHING IN HIGH SCHOOL PHYSICAL EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with learning outcomes in self-defense teaching. Participants were high school students in the Czech Republic (n = 26) with a mean age of 16.4 years. Based on in vivo observations and qualitative data analysis of the survey, instrumentlearning outcomes of students after a one-day self-defense course were assessed. Although the students are able to describe the legal definition and boundaries of self-defense theoretically and at the same time to assess whether a particular case maintained within these boundaries, it is problematic for them to break free from problem assessment tinged with emotions. The teacher should be aware of these facts and take them into account in the self-defense teaching practices. This fact should be reflected in teaching self-defense. Recommendation for practice is to use model situations using stress conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    LEARNING OUTCOMES OF SELF-DEFENSE TEACHING IN HIGH SCHOOL PHYSICAL EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with learning outcomes in self-defense teaching. Participants were high school students in the Czech Republic (n = 26) with a mean age of 16.4 years. Based on in vivo observations and qualitative data analysis of the survey, instrumentlearning outcomes of students after a one-day self-defense course were assessed. Although the students are able to describe the legal definition and boundaries of self-defense theoretically and at the same time to assess whether a particular case maintained within these boundaries, it is problematic for them to break free from problem assessment tinged with emotions. The teacher should be aware of these facts and take them into account in the self-defense teaching practices. This fact should be reflected in teaching self-defense. Recommendation for practice is to use model situations using stress conditions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th International Scientific Conference on Kinesiology, 2014, Opatija, Croatia

  • ISBN

    9789533170275

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    318-321

  • Název nakladatele

    University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia

  • Místo vydání

    Opatija

  • Místo konání akce

    Opatija

  • Datum konání akce

    22. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku