Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Authenticity in the Perspective of Sport Tourism: Some Selected Examples

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F17%3A00096497" target="_blank" >RIV/00216224:14510/17:00096497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/pcssr-2017-0001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/pcssr-2017-0001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/pcssr-2017-0001" target="_blank" >10.1515/pcssr-2017-0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Authenticity in the Perspective of Sport Tourism: Some Selected Examples

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authenticity is usually understood as something similar to truth, or as a kind of ability of one “to be oneself”. However, for the philosophical approach, authenticity presents a more complex and complicated term. This conception has been followed in existentialism and fundamental ontology, where it has been examined and analyzed in depth (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the search for some potentiality of the authentic modus of being through the practice of some forms of sport tourism. We selected and described four model types of sport tourism activities. Then, we designed and selected some factors of authenticity. The evaluation of authenticity within the selected activities according to the factors was applied in a two-round process of evaluation. The results of the process are explained and discussed. In conclusion, authenticity is presented as a concept that is not strongly influenced by outer settings, but is rather strongly connected with personal attunement and individual (or group) perception of the outer world

  • Název v anglickém jazyce

    Authenticity in the Perspective of Sport Tourism: Some Selected Examples

  • Popis výsledku anglicky

    Authenticity is usually understood as something similar to truth, or as a kind of ability of one “to be oneself”. However, for the philosophical approach, authenticity presents a more complex and complicated term. This conception has been followed in existentialism and fundamental ontology, where it has been examined and analyzed in depth (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the search for some potentiality of the authentic modus of being through the practice of some forms of sport tourism. We selected and described four model types of sport tourism activities. Then, we designed and selected some factors of authenticity. The evaluation of authenticity within the selected activities according to the factors was applied in a two-round process of evaluation. The results of the process are explained and discussed. In conclusion, authenticity is presented as a concept that is not strongly influenced by outer settings, but is rather strongly connected with personal attunement and individual (or group) perception of the outer world

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Physical Culture and Sport. Studies and Research

  • ISSN

    1899-4849

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2017 • VOLUME LXXIII

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    44-53

  • Kód UT WoS článku

    000413637500005

  • EID výsledku v databázi Scopus