Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sportovní podoby cestovního ruchu jako možnost autentické formy bytí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007302" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sportovní podoby cestovního ruchu jako možnost autentické formy bytí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autenticita bývá obecně vykládána jako opravdovost či též jako schopnost člověka ?být sám sebou?. Pro filosofii je však autenticita problémem komplexnějším a také komplikovanějším. Takové pojetí se objevuje v existencialismu a ve fundamentální ontologii,kde bylo podrobně popsáno a analyzováno (především Martinem Heideggerem). Tento text se zabývá možnostmi hledání potenciálu autentického modu bytí prostřednictvím realizace určitých sportovních (či pohybově orientovaných) forem cestování. Upozorňuje najisté zjednodušující a iluzorní přístupy k otázce chápání autenticity, a to konkrétně na příkladech vybraných forem cestovního ruchu. Autenticita je zde představena jako koncept, který je méně, než se obecně připouští, ovlivněn vnějším prostředím, a jenžje naopak mnohem více záležitostí osobního vyladění a individuálního či skupinového vnímání a přijímání okolního světa.

  • Název v anglickém jazyce

    Sport Tourism as an Opportunity for the Authentic Forms of Being

  • Popis výsledku anglicky

    Authenticity is usually understood as something like trueness, or as a kind of ability of one ?to be oneself?. However, for the philosophical approach, authenticity presents a more complex and complicated term. This conception is followed in existentialism and fundamental ontology where it was examined and analysed in deep (especially by Martin Heidegger). This paper deals with searching for some potentiality of the authentic modus of being via practising some sportive (kinanthropological) forms of travelling. We notice some simplifying and illusive approaches to authenticity applied in some selected areas of tourism. Authenticity is presented here as a concept which is not strongly influenced by outer settings but it is much more connected with a personal attunement and individual (or group) perception of the outer world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu

  • ISBN

    978-80-88064-09-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    117-129

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000375063500010