Sportovní podoby cestovního ruchu jako možnost autentické formy bytí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007302" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sportovní podoby cestovního ruchu jako možnost autentické formy bytí
Popis výsledku v původním jazyce
Autenticita bývá obecně vykládána jako opravdovost či též jako schopnost člověka ?být sám sebou?. Pro filosofii je však autenticita problémem komplexnějším a také komplikovanějším. Takové pojetí se objevuje v existencialismu a ve fundamentální ontologii,kde bylo podrobně popsáno a analyzováno (především Martinem Heideggerem). Tento text se zabývá možnostmi hledání potenciálu autentického modu bytí prostřednictvím realizace určitých sportovních (či pohybově orientovaných) forem cestování. Upozorňuje najisté zjednodušující a iluzorní přístupy k otázce chápání autenticity, a to konkrétně na příkladech vybraných forem cestovního ruchu. Autenticita je zde představena jako koncept, který je méně, než se obecně připouští, ovlivněn vnějším prostředím, a jenžje naopak mnohem více záležitostí osobního vyladění a individuálního či skupinového vnímání a přijímání okolního světa.
Název v anglickém jazyce
Sport Tourism as an Opportunity for the Authentic Forms of Being
Popis výsledku anglicky
Authenticity is usually understood as something like trueness, or as a kind of ability of one ?to be oneself?. However, for the philosophical approach, authenticity presents a more complex and complicated term. This conception is followed in existentialism and fundamental ontology where it was examined and analysed in deep (especially by Martin Heidegger). This paper deals with searching for some potentiality of the authentic modus of being via practising some sportive (kinanthropological) forms of travelling. We notice some simplifying and illusive approaches to authenticity applied in some selected areas of tourism. Authenticity is presented here as a concept which is not strongly influenced by outer settings but it is much more connected with a personal attunement and individual (or group) perception of the outer world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu
ISBN
978-80-88064-09-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
117-129
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000375063500010