Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F18%3A00104318" target="_blank" >RIV/00216224:14510/18:00104318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The phenomenon of tourism presents a complicated construct. This fact can become clearer if we try to interconnect two distinctive topics – tourism and authenticity. The everyday meaning of authenticity is too reduced to be applied in a more sophisticated study. The philosophical approach presents authenticity as a more complex and complicated term, in the conception that has been followed within existentialism, phenomenology and fundamental ontology (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the possibilities how to interconnect some very practical problems based on different forms of tourism with the ontological (and abstract) understanding of authenticity. The methodological instruments are argued in a form of categorization of motivation for traveling. Thus, the authentic and inauthentic modes of being can be examined via specific aspects of motivation. In conclusion, authenticity is presented as a concept which cannot deny its ontological sources, but it can be followed via specific examples put in the settings of tourism.

  • Název v anglickém jazyce

    Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomenon of tourism presents a complicated construct. This fact can become clearer if we try to interconnect two distinctive topics – tourism and authenticity. The everyday meaning of authenticity is too reduced to be applied in a more sophisticated study. The philosophical approach presents authenticity as a more complex and complicated term, in the conception that has been followed within existentialism, phenomenology and fundamental ontology (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the possibilities how to interconnect some very practical problems based on different forms of tourism with the ontological (and abstract) understanding of authenticity. The methodological instruments are argued in a form of categorization of motivation for traveling. Thus, the authentic and inauthentic modes of being can be examined via specific aspects of motivation. In conclusion, authenticity is presented as a concept which cannot deny its ontological sources, but it can be followed via specific examples put in the settings of tourism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Topical Issues Of Tourism: “AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM“

  • ISBN

    9788088064367

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    125-133

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    28. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000570144300013