Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F17%3A00108743" target="_blank" >RIV/00216224:14510/17:00108743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-07764-2" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-07764-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07764-2_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-07764-2_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper looks at learning by performing practical tasks, which positively affects learners’ cognitive skills and gives them hands-on experience in the development of both communicative and social skills. Simulation as an instructional technique in foreign language teaching possesses high potential for developing both of these sets of skills. As it embodies the principles of communicative language teaching, it works well if it becomes a regular component of the language learning process. What is more, it increases learner motivation by making students feel in control of their own learning and enables to see the practical application of what they are learning. As a result, a simulation can be a powerful tool for supporting learner autonomy. The paper discusses the structure and design of simulations, offers suggestions concerning the ways of testing and evaluating learners’ performance in simulation tasks, and provides practical examples of simulations that can be used to foster autonomous learning of tertiary nursing and paramedic students.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation as a Strategy for Enhancing Learner Autonomy in Developing Communicative Competence in ESP

  • Popis výsledku anglicky

    This paper looks at learning by performing practical tasks, which positively affects learners’ cognitive skills and gives them hands-on experience in the development of both communicative and social skills. Simulation as an instructional technique in foreign language teaching possesses high potential for developing both of these sets of skills. As it embodies the principles of communicative language teaching, it works well if it becomes a regular component of the language learning process. What is more, it increases learner motivation by making students feel in control of their own learning and enables to see the practical application of what they are learning. As a result, a simulation can be a powerful tool for supporting learner autonomy. The paper discusses the structure and design of simulations, offers suggestions concerning the ways of testing and evaluating learners’ performance in simulation tasks, and provides practical examples of simulations that can be used to foster autonomous learning of tertiary nursing and paramedic students.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Autonomy in Second Language Learning: Managing the Resources. Second Language Learning and Teaching.

  • ISBN

    9783319077635

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    35-50

  • Počet stran knihy

    220

  • Název nakladatele

    Cham

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly

    000413350100004