Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU132393" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU132393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/casalc-review" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technical vocabulary is generally considered a marginal section of the total vocabulary needed by language learners to communicate in the foreign language. As such it is not included in the main production of language textbooks, which brings several challenges to the language instructors who are required to teach it. This paper reviews several aspects related to teaching technical vocabulary: how to identify it and select it, how to present it to the learners, and at what stage of language learning we can introduce it. Although the examples of good practice were taken from the domain of engineering, it is assumed that the methods and approaches have a great potential to be applied in teaching languages to all university students.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?

  • Popis výsledku anglicky

    Technical vocabulary is generally considered a marginal section of the total vocabulary needed by language learners to communicate in the foreign language. As such it is not included in the main production of language textbooks, which brings several challenges to the language instructors who are required to teach it. This paper reviews several aspects related to teaching technical vocabulary: how to identify it and select it, how to present it to the learners, and at what stage of language learning we can introduce it. Although the examples of good practice were taken from the domain of engineering, it is assumed that the methods and approaches have a great potential to be applied in teaching languages to all university students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    38-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus