Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU132393" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU132393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/casalc-review" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?
Popis výsledku v původním jazyce
Technical vocabulary is generally considered a marginal section of the total vocabulary needed by language learners to communicate in the foreign language. As such it is not included in the main production of language textbooks, which brings several challenges to the language instructors who are required to teach it. This paper reviews several aspects related to teaching technical vocabulary: how to identify it and select it, how to present it to the learners, and at what stage of language learning we can introduce it. Although the examples of good practice were taken from the domain of engineering, it is assumed that the methods and approaches have a great potential to be applied in teaching languages to all university students.
Název v anglickém jazyce
Teaching Technical Vocabulary at Universities: Which, How and When?
Popis výsledku anglicky
Technical vocabulary is generally considered a marginal section of the total vocabulary needed by language learners to communicate in the foreign language. As such it is not included in the main production of language textbooks, which brings several challenges to the language instructors who are required to teach it. This paper reviews several aspects related to teaching technical vocabulary: how to identify it and select it, how to present it to the learners, and at what stage of language learning we can introduce it. Although the examples of good practice were taken from the domain of engineering, it is assumed that the methods and approaches have a great potential to be applied in teaching languages to all university students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
38-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—