OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V RÁMCI ODBORNÉ JAZYKOVÉ VÝUKY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43920884" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43920884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V RÁMCI ODBORNÉ JAZYKOVÉ VÝUKY
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této kapitoly je přiblížit čtenáři problematiku osvojování slovní zásoby u konkrétního typu posluchačů cizího jazyka, v našem případě u vysokoškolských studentů francouzského jazyka. Jakým způsobem však nejlépe vybrat a uspořádat slovní zásobu prodaný typ posluchačů? Kapitola se snaží zrekapitulovat lingvodidaktická doporučení týkající se osvojování slovní zásoby v rámci cizojazyčné odborné výuky tím, že představuje několik příkladů didaktických aktivit/cvičení, zaměřených na vymezení vztahů mezijednotlivými slovy/výrazy, na osvojení pravidel konverze v rámci morfologie, tedy přecházení z jedné gramatické kategorie do druhé, na analýzu struktury složených slov a na formulování definic a parafrází.
Název v anglickém jazyce
Acquisition of vocabulary in the training of language teaching
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to explain the acquisition of vocabulary specific type of audience a foreign language, in our case in university students of French. How to choose the best, however, to organize a vocabulary for the type of audience? Chapter tries to summarize the didactic recommendations regarding the acquisition of vocabulary in foreign language teaching expertise by presenting several examples of teaching activities / exercises aimed at defining relationships between words / expressions onmastering the rules of conversion in the context of morphology, ie changing from one grammatical category to another, the analysis of the structure of compound words and the formulation of definitions and paraphrases.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Studium cizích jazyků a kultur v aktuálním diskurzu
ISBN
978-80-261-0154-3
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
89-96
Počet stran knihy
141
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—