Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V RÁMCI ODBORNÉ JAZYKOVÉ VÝUKY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F13%3A43920884" target="_blank" >RIV/49777513:23330/13:43920884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V RÁMCI ODBORNÉ JAZYKOVÉ VÝUKY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této kapitoly je přiblížit čtenáři problematiku osvojování slovní zásoby u konkrétního typu posluchačů cizího jazyka, v našem případě u vysokoškolských studentů francouzského jazyka. Jakým způsobem však nejlépe vybrat a uspořádat slovní zásobu prodaný typ posluchačů? Kapitola se snaží zrekapitulovat lingvodidaktická doporučení týkající se osvojování slovní zásoby v rámci cizojazyčné odborné výuky tím, že představuje několik příkladů didaktických aktivit/cvičení, zaměřených na vymezení vztahů mezijednotlivými slovy/výrazy, na osvojení pravidel konverze v rámci morfologie, tedy přecházení z jedné gramatické kategorie do druhé, na analýzu struktury složených slov a na formulování definic a parafrází.

  • Název v anglickém jazyce

    Acquisition of vocabulary in the training of language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to explain the acquisition of vocabulary specific type of audience a foreign language, in our case in university students of French. How to choose the best, however, to organize a vocabulary for the type of audience? Chapter tries to summarize the didactic recommendations regarding the acquisition of vocabulary in foreign language teaching expertise by presenting several examples of teaching activities / exercises aimed at defining relationships between words / expressions onmastering the rules of conversion in the context of morphology, ie changing from one grammatical category to another, the analysis of the structure of compound words and the formulation of definitions and paraphrases.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Studium cizích jazyků a kultur v aktuálním diskurzu

  • ISBN

    978-80-261-0154-3

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-96

  • Počet stran knihy

    141

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly