Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of the Double Diamond framework to prepare the communication strategy of a great sports event

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F19%3A00110776" target="_blank" >RIV/00216224:14510/19:00110776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/11494/10798" target="_blank" >https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/11494/10798</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/StS2019-1-10" target="_blank" >10.5817/StS2019-1-10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of the Double Diamond framework to prepare the communication strategy of a great sports event

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Any sports event is characterized by the process of planning, organization and implementation and evaluation itself. This system applies to both single and repetitive, small or larger sports events. The planning process itself applies to all components – sports, technical, financial, process-law, and mar-keting communications.There are several marketing communication goals, but they all focus on end-users, fans, their desires, needs and interests in each sporting event. To maximize the benefits of marketing communications, careful preparation and a creative concept in the editorial plan must be prepared.Different procedures are used to prepare the communication strategy. This article aims to introduce the universal Double Diamond framework, which was used to prepare the communication strategy on the web and social medias for the World Cup in biathlon in Nové Město na Moravě held from December 20 to December 23, 2018, to familiarize with the possibilities of using social tools networks and to present the results achieved with these instruments.This study describes the framework theoretically and then shows possible practical outputs from the whole process.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Double Diamond framework to prepare the communication strategy of a great sports event

  • Popis výsledku anglicky

    Any sports event is characterized by the process of planning, organization and implementation and evaluation itself. This system applies to both single and repetitive, small or larger sports events. The planning process itself applies to all components – sports, technical, financial, process-law, and mar-keting communications.There are several marketing communication goals, but they all focus on end-users, fans, their desires, needs and interests in each sporting event. To maximize the benefits of marketing communications, careful preparation and a creative concept in the editorial plan must be prepared.Different procedures are used to prepare the communication strategy. This article aims to introduce the universal Double Diamond framework, which was used to prepare the communication strategy on the web and social medias for the World Cup in biathlon in Nové Město na Moravě held from December 20 to December 23, 2018, to familiarize with the possibilities of using social tools networks and to present the results achieved with these instruments.This study describes the framework theoretically and then shows possible practical outputs from the whole process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01/2019

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    100-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus