Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00022772" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00022772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vertikální integrace versus separace v železniční dopravě - cui bono?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná reforma železniční dopravy je založena na vertikální separaci, tzn. formálním i faktickém oddělení železničního provozu od vlastnictví a správy dopravní infrastruktury. Toto na první pohled logické a jednoznačné řešení však v sobě skrývá některáúskalí, jejichž podstata je jednak technická a rovněž čistě ekonomická. V konečném důsledku to znamená, že vertikální separace nemusí ve specifických podmínkách určité země vést ke zvýšení efektivnosti, ale naopak ke zvýšení celkových nákladů železničnídopravy. To způsobí vyšší zátěž veřejných rozpočtů a nižší míru zisku zákazníků a užitku spotřebitelů. Článek tato úskalí identifikuje, popisuje a navrhuje směry nutné analýzy k odhadu výsledného efektu vertikální separace v českých podmínkách.

  • Název v anglickém jazyce

    Vertical Integration Versus Separation in Railway Industry - Cui Bono?

  • Popis výsledku anglicky

    Current reforms of a railway transport are based on vertical separation, i.e. formal as well as practical unbundling of operations from an infrastructure. Nevertheless, this inspectional solution yields several problems which keystones have both economicas well as technical nature. Finally that means that the unbundling within special conditions of a particular country could not make towards higher effectiveness, but conversely towards higher total costs of the railway transport. This will evoke a higher public expenditure and simultaneously a lower customers profit as well as a lower consumers utility. The article identifies such problems and makes a proposal of a necessary analysis of final effect of unbundling in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0524" target="_blank" >1M0524: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele.

  • ISBN

    978-80-7395-006-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Datum konání akce

    25. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku