Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029330" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzhledem k tomu, že unbundling znamená prakticky vyvedení tzv. utopených nákladů a značné části fixních nákladů z rozpočtů jednotlivých dopravců, zvýšení celkových nákladů odvětví způsobí zátěž veřejných rozpočtů, z nichž budou náklady infrastruktury a případné dotace provozu hrazeny. Faktory, které mohou potenciálně ohrozit výsledný efekt reformy založené na unbundlingu můžeme shrnout do čtyř oblastí: (i) existence úspor z rozsahu a ze struktury, (ii) ohrožení alokační efektivnosti odtržením rozhodování o infrastruktuře od dopravců, (iii) existence úspor z hustoty dopravy, a (iv) působení intermodální konkurence. Tento text si klade za cíl identifikovat na základě poznatků ekonomické teorie i praktických zkušeností s železničním provozem problémy, které mohou být unbundlingem způsobeny.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutional limits of intermodal competitiveness of railway transport

  • Popis výsledku anglicky

    Current reforms of a railway transport are based on vertical separation, i.e. formal as well as real unbundling of operations from an infrastructure. Nevertheless, this inspectional solution yields several problems which keystones have both economic as well as technical nature. Finally that means that the unbundling within special conditions of a particular country could not make towards higher effectiveness, but conversely towards higher total costs of the railway transport. This will evoke a higher public expenditure and simultaneously a lower customers profit as well as a lower consumers utility. The article identifies such problems and constraints of the unbundling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Increasing the Competitiveness of the European Rail System

  • ISBN

    978-80-554-0024-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Datum konání akce

    3. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku