Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029304" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of the paper summarizes the specifics of quality in public administration. The second part introduces reflections of quality management in Czech public administration reform (within its policy context), and in real administrative practicesof territorial self-governments which have been implementing various quality management instruments apparently more intensively than the central administration level. The research, the partial results of which are proposed for presentation and elaboration in the paper, is carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486 "Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations".
Název v anglickém jazyce
Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
Popis výsledku anglicky
The first part of the paper summarizes the specifics of quality in public administration. The second part introduces reflections of quality management in Czech public administration reform (within its policy context), and in real administrative practicesof territorial self-governments which have been implementing various quality management instruments apparently more intensively than the central administration level. The research, the partial results of which are proposed for presentation and elaboration in the paper, is carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486 "Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1486" target="_blank" >GA402/07/1486: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
State and Administration in a Changing World
ISBN
978-80-89013-44-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
—
Název nakladatele
NISPAcee
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Budva, Monte Negro
Datum konání akce
14. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—