Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029516" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds
Popis výsledku v původním jazyce
Za posledních zhruba 20 let došlo v České republice k výrazným proměnám souvisejících mj. také se změnami ve způsobech lidského chování, jež se odrazily ve zcela odlišných postojích a kulturně-společenských návycích několika různých generací. Tyto změnyjsou vázány také na volnočasové aktivity související s postupující globalizací, např. se vstupem nadnárodních řetězců typu fast food na náš trh. Největším řetězcem tohoto typu je skupina McDonalds, která se u nás etablovala již od počátku 90. let. McDonalds se stal ve světě a do jisté míry bohužel i v České republice významným fenoménem, ovlivňujícím kulturu a životní postoj nejen mladé generace narozenou po roce 1989. Protože se jedná o nový prvek v našem prostoru, můžeme ho považovat za inovaci a pokusit se identifikovat a zhodnotit jeho difúzní proces. To je také základním cílem našeho příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Diffusion of Fast Food Concept in Czech Republic: McDonalds chain example
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic passed by significant transformations related among others to human behavior turnovers during last 20 years. The changes have shown up in different approaches and socio-cultural customs of several various generations. The changes are engaged also to leisure time activities relating to progressive globalization, e.g. with admittion of transnational fast food chain to czech market. The biggest company domain is McDonalds Corporation established in Czech Republic since the beginning of 90s. McDonalds became in the world and unfortunately in the Czech Republic as well important phenomenon inspiring culture and lifestyle not only of young generation born after 1989. Like a new appearance in our space is to be consider innovation phenomenon and we are going to identify and asses its diffusion process. And this is primary objective of our contribution as well.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů