Kultura pití čaje v České republice v kontextu mcdonaldizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013598" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013598 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aleph.nkp.cz/F/Y4NHMX473MPLSN9A3PC1CY5ND5FP5JUEHBE84AGVNYUU5YRKBF-16532?func=full-set-set&set_number=044981&set_entry=000014&format=999" target="_blank" >https://aleph.nkp.cz/F/Y4NHMX473MPLSN9A3PC1CY5ND5FP5JUEHBE84AGVNYUU5YRKBF-16532?func=full-set-set&set_number=044981&set_entry=000014&format=999</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kultura pití čaje v České republice v kontextu mcdonaldizace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je jedním z výsledků autorova dlouhodobého zájmu o kulturu pití čaje a tzv. alternativní kulturu v České republice. Cílem kapitoly v knize o gastronomii a cestovním ruchu je charakterizovat fenomén „vysoké“ kultury pití čaje (resp. čajovny) v České republice v kontextu mcdonaldizace a upozornit na jeho spojitost s alternativní kulturou („kontrakulturou“), která je v opozici vůči kultuře masové, využívající principy mcdonaldizace. Závěrem je nastíněn potenciál využití kultury pití čaje ve stravovacích službách a v cestovním ruchu.
Název v anglickém jazyce
THE TEA CULTURE IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF MCDONALDIZATION THE TEA CULTURE IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF MCDONALDIZATION
Popis výsledku anglicky
This article presents particular results of the author's long-term interest in the tea culture and so-called alternative culture in the Czech Republic. The aim of this paper is to describe the phenomenon of "high" culture of tea drinking (resp. tearooms) in the Czech Republic in the context of McDonaldization and highlight its connection with alternative culture ("counterculture"), which is characterized in opposition to mass culture, utilizing the principles of McDonaldization. Finally, it outlines the potential of using the tea culture in catering services and tourism.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Gastronomie a cestovní ruch
ISBN
978-80-7510-240-9
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
37-49
Počet stran knihy
196
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS kapitoly
—