Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kultura pití čaje v České republice v kontextu mcdonaldizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013598" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aleph.nkp.cz/F/Y4NHMX473MPLSN9A3PC1CY5ND5FP5JUEHBE84AGVNYUU5YRKBF-16532?func=full-set-set&set_number=044981&set_entry=000014&format=999" target="_blank" >https://aleph.nkp.cz/F/Y4NHMX473MPLSN9A3PC1CY5ND5FP5JUEHBE84AGVNYUU5YRKBF-16532?func=full-set-set&set_number=044981&set_entry=000014&format=999</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kultura pití čaje v České republice v kontextu mcdonaldizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je jedním z výsledků autorova dlouhodobého zájmu o kulturu pití čaje a tzv. alternativní kulturu v České republice. Cílem kapitoly v knize o gastronomii a cestovním ruchu je charakterizovat fenomén „vysoké“ kultury pití čaje (resp. čajovny) v České republice v kontextu mcdonaldizace a upozornit na jeho spojitost s alternativní kulturou („kontrakulturou“), která je v opozici vůči kultuře masové, využívající principy mcdonaldizace. Závěrem je nastíněn potenciál využití kultury pití čaje ve stravovacích službách a v cestovním ruchu.

  • Název v anglickém jazyce

    THE TEA CULTURE IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF MCDONALDIZATION THE TEA CULTURE IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF MCDONALDIZATION

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents particular results of the author&apos;s long-term interest in the tea culture and so-called alternative culture in the Czech Republic. The aim of this paper is to describe the phenomenon of &quot;high&quot; culture of tea drinking (resp. tearooms) in the Czech Republic in the context of McDonaldization and highlight its connection with alternative culture (&quot;counterculture&quot;), which is characterized in opposition to mass culture, utilizing the principles of McDonaldization. Finally, it outlines the potential of using the tea culture in catering services and tourism.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Gastronomie a cestovní ruch

  • ISBN

    978-80-7510-240-9

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly