Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What kind of education for a globalized culture?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00036819" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00036819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What kind of education for a globalized culture?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses the relevancy of social sciences subjects for students of Economics and related specializations. It draws attention to the importance of the evolutional thinking which should be a part of education at high schools and universities.It reminds us of the value of natural rehabilitation and the need for a good understanding of the role of current antinatural culture in biosphere. In the article following questions are raised: What kind of education do we need in these times? How can we prepare the future generation for the current globalized culture which collides with the fragility of life and finality of the Earth? Is it our purpose to only support current economic growth, competitiveness, improvements and insatiable economic entrepreneurship? Is it still desirable to support the scornful relationship of students towards nature and their business interests? Or do we want to lead the students to be theoretically competent to change this situation in the near future?

  • Název v anglickém jazyce

    What kind of education for a globalized culture?

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the relevancy of social sciences subjects for students of Economics and related specializations. It draws attention to the importance of the evolutional thinking which should be a part of education at high schools and universities.It reminds us of the value of natural rehabilitation and the need for a good understanding of the role of current antinatural culture in biosphere. In the article following questions are raised: What kind of education do we need in these times? How can we prepare the future generation for the current globalized culture which collides with the fragility of life and finality of the Earth? Is it our purpose to only support current economic growth, competitiveness, improvements and insatiable economic entrepreneurship? Is it still desirable to support the scornful relationship of students towards nature and their business interests? Or do we want to lead the students to be theoretically competent to change this situation in the near future?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a management.

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus