Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K potřebě obratu ve vzdělávání studentů ekonomických oborů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00036825" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00036825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K potřebě obratu ve vzdělávání studentů ekonomických oborů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dnešní ekonomice je stále větší důraz kladen na využití vědění a informací. Vzdělanostní struktura populace je vizitkou kulturní vyspělosti země. Právo na vzdělání by měl mít každý, kdo po něm touží. Vzdělanostní společnost (knowledge society) však, podle zkušeností ekonomicky vyspělých zemí Evropy, neřeší problémy nízké konkurenceschopnosti, vysoké míry nezaměstnanosti, rozvoj demokracie a občanské společnosti. Stať pojednává o proměnách vzdělání v transformující se ekonomice a jejich důsledcích protrh práce a společnost.

  • Název v anglickém jazyce

    To the necessity of turnover of the education of students of economic fields

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the relevancy of social sciences subjects for students of Economics and related specializations. It draws attention to the importance of the evolutional thinking which should be a part of education at high schools and universities.It reminds us of the value of natural rehabilitation and the need for a good understanding of the role of current antinatural culture in biosphere. In the article following questions are raised: What kind of education do we need in these times? How can we prepare the future generation for the current globalized culture which collides with the fragility of life and finality of the Earth? Is it our purpose to only support current economic growth, competitiveness, improvements and insatiable economic entrepreneurship? Is it still desirable to support the scornful relationship of students towards nature and their business interests? Or do we want to lead the students to be theoretically competent to change this situation in the near future?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    K problému ontologie kultury

  • ISBN

    978-80-7399-736-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ekonomicko-správní fakulta MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku