Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00049499" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00049499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vstup nadnárodních maloobchodních řetězců na český trh je jedním ze ?symbolů? transformace hospodářství po roce 1990. Spolu s jejich vstupem začala etapa vytváření se zcela nové maloobchodní sítě. Došlo k zásadnímu posunu v kultuře nakupování u několikagenerací, trávení volného času v nákupních a zábavních centrech se stalo trendovou záležitostí. Velká nákupní centra mají tendenci vznikat především na okrajích měst (až na výjimky), kde se mohou plošně rozrůstat. Jejich spádové oblasti dosahují několikadesítek kilometrů, v případě některých gigantů lze hovořit již o řádu sta kilometrů. V našem příspěvku se zabýváme aktuálními trendy v preferencích nákupního spádu a vybraných nákupních zvyklostí obyvatel volněji vymezené brněnské aglomerace v případě návštěv nákupních center na okraji města. Výsledky a hodnocení jsou podloženy rozsáhlým terénním šetřením v obcích v zázemí Brna.

  • Název v anglickém jazyce

    Shopping centres on the Brno outskirts: retail gravity model and selected aspects of shopping habits

  • Popis výsledku anglicky

    The entry of multinational retail chain stores to the czech market is one from the symbols of being transformed economy. Forming of new retail network is connected with the entry of chain stores. It happened to fundamental shift in shopping culture by several generations and spending free time in shopping centres became a trendy matter. The goal of our contribution is to assess current trendy preferences of retail gravity models and shopping habits of Brno agglomeration inhabitants.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů