Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00049499" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00049499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování
Popis výsledku v původním jazyce
Vstup nadnárodních maloobchodních řetězců na český trh je jedním ze ?symbolů? transformace hospodářství po roce 1990. Spolu s jejich vstupem začala etapa vytváření se zcela nové maloobchodní sítě. Došlo k zásadnímu posunu v kultuře nakupování u několikagenerací, trávení volného času v nákupních a zábavních centrech se stalo trendovou záležitostí. Velká nákupní centra mají tendenci vznikat především na okrajích měst (až na výjimky), kde se mohou plošně rozrůstat. Jejich spádové oblasti dosahují několikadesítek kilometrů, v případě některých gigantů lze hovořit již o řádu sta kilometrů. V našem příspěvku se zabýváme aktuálními trendy v preferencích nákupního spádu a vybraných nákupních zvyklostí obyvatel volněji vymezené brněnské aglomerace v případě návštěv nákupních center na okraji města. Výsledky a hodnocení jsou podloženy rozsáhlým terénním šetřením v obcích v zázemí Brna.
Název v anglickém jazyce
Shopping centres on the Brno outskirts: retail gravity model and selected aspects of shopping habits
Popis výsledku anglicky
The entry of multinational retail chain stores to the czech market is one from the symbols of being transformed economy. Forming of new retail network is connected with the entry of chain stores. It happened to fundamental shift in shopping culture by several generations and spending free time in shopping centres became a trendy matter. The goal of our contribution is to assess current trendy preferences of retail gravity models and shopping habits of Brno agglomeration inhabitants.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů