Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected characteristics of family business in the construction industry of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00074789" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00074789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected characteristics of family business in the construction industry of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify and outline the characteristics that distinguish family businesses from non-family businesses in the construction industry of the Czech Republic. The paper presents the results of the research that was carried out inthe construction market of the Czech Republic in the years 2007 - 2011 and that indicated some connections with the current knowledge from the field of family business. Characteristics that distinguish family businesses from non-family businesses were defined by means of literary sources - Orientation to maintaining the business; Tendency to centralization; Orientation to local markets, Customer Orientation, Applied Business Strategy and Number of employees. In accordance with the theoretical concept, it was found out that family businesses have on average a smaller number of separate establishments than non-family businesses.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected characteristics of family business in the construction industry of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify and outline the characteristics that distinguish family businesses from non-family businesses in the construction industry of the Czech Republic. The paper presents the results of the research that was carried out inthe construction market of the Czech Republic in the years 2007 - 2011 and that indicated some connections with the current knowledge from the field of family business. Characteristics that distinguish family businesses from non-family businesses were defined by means of literary sources - Orientation to maintaining the business; Tendency to centralization; Orientation to local markets, Customer Orientation, Applied Business Strategy and Number of employees. In accordance with the theoretical concept, it was found out that family businesses have on average a smaller number of separate establishments than non-family businesses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    91-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus