Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring European railway effciency using DEA approach.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00074829" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00074829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2013.vspj.cz/" target="_blank" >https://mme2013.vspj.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring European railway effciency using DEA approach.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There has been a great deal of interest in analysing deregulating and restructuring policies in the European railway sector. A large amount of studies is based on data envelopment analysis (DEA) for evaluating such policies. One of the main reasons why DEA gain so much popularity is, that it allows to measure efficiency, when production process presents the structure of multiple inputs and outputs, without knowing information about prices. On the other hand the complete freedom in choosing weights for inputs and outputs can cause overestimation of effciency levels for some DMUs. The objective of this paper is to evaluate relevance of this fact in railway sector. For this purpose it's performed common CCR, BCC and SBM model and after a deeper insight into the results assurance region method is drawn up. Finally effciency levels of selected models and resulting rankings of European countries are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring European railway effciency using DEA approach.

  • Popis výsledku anglicky

    There has been a great deal of interest in analysing deregulating and restructuring policies in the European railway sector. A large amount of studies is based on data envelopment analysis (DEA) for evaluating such policies. One of the main reasons why DEA gain so much popularity is, that it allows to measure efficiency, when production process presents the structure of multiple inputs and outputs, without knowing information about prices. On the other hand the complete freedom in choosing weights for inputs and outputs can cause overestimation of effciency levels for some DMUs. The objective of this paper is to evaluate relevance of this fact in railway sector. For this purpose it's performed common CCR, BCC and SBM model and after a deeper insight into the results assurance region method is drawn up. Finally effciency levels of selected models and resulting rankings of European countries are compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013

  • ISBN

    9788087035764

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    43-48

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000335578000008