Common Market and Railways
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00097793" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00097793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Common Market and Railways
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.
Název v anglickém jazyce
Common Market and Railways
Popis výsledku anglicky
Aim of this text is to point out the difficulties of implementing single railway market within European union. Network industries were mostly considered as a part of the state administration. In Europe it has been fully anticipated by railways, with monopolly structure, with own other rather linked or subsidiary industries, own healthcare etc. The railway budget was a part of the chapter of Ministry of Railways, in some way independent of the revenue from fares on account of important social and development services. But because of decline of traffic caused by the changes of demand in the post-industrial society there incur excessive debts and growing too heavy budget burdens. Therefore it was necessary the assemption of debts by state as an owner, with separate at least financial accounting of transport infrastructure and transport operation; traffic of passenger with predominant part of public services, with contracts on them based on compettive tenders. But the huge amounts of previous government money have create huge obstacles to rapid development of single Europan transport network and within it the single European railway network So the deadlines for single European Transport Area and single European Railway Transport Area according to the present predictions is 2050. But there is continually a rather old intention to follow all the steps to create a United States of Europe; inclusive the present 4th railway package, with some important measures and naturally some compromising.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
REGULATED AND UNREGULATED COMPETITION ON RAILS, TELC 2013/ REGULOVANA A NEREGULOVANA KONKURENCE NA KOLEJICH, TELC 2013
ISBN
9788021064256
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
173-179
Název nakladatele
MASARYKOVA UNIV
Místo vydání
BRNO
Místo konání akce
Brno, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
7. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000393926000012