Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Common Market and Railways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00097793" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00097793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Common Market and Railways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto textu je poukázat na obtíže při zavádění jednotného železničního trhu v rámci Evropské unie. Síťový průmysl byl většinou považován za součást státní správy. Železnice se to v Evropě týkalo zcela plně. Jednalo se o podnik s monopolním uspořádáním, vlastními spřízněnými nebo pomocnými podniky, vlastní zdravotní péčí apod. Rozpočet na železnici byl součástí kapitoly Ministerstva železnic, a byl určitým způsobem nezávislý na příjmech z jízdného. Avšak kvůli poklesu provozu způsobenému změnami poptávky v postindustriální společnosti došlo k nárůstu zadlužení a narůstajícímu přílišnému rozpočtovému zatížení. Proto bylo zapotřebí zadlužení státu jako vlastníka snížit, a to přinejmenším oddělením finančního účetnictví dopravní infrastruktury a dopravy od provozu cestujících s převažující částí veřejných služeb, a zavedení výběrových řízení. Závislost na obrovském množství vládních financí však vytvořila nemalé překážky rychlému rozvoji jednotné evropské dopravní sítě a v rámci ní jednotné evropské železniční sítě. Vznik jednotného evropského dopravního prostoru a jednotné evropské železniční oblasti je podle současných předpovědí datován do roku 2050. Stále je zde starý záměr směřovat k vytvoření Spojených států Evropy; včetně současného 4. železničního balíčku, s některými důležitými opatřeními a přirozeně s některými kompromisy.

  • Název v anglickém jazyce

    Common Market and Railways

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this text is to point out the difficulties of implementing single railway market within European union. Network industries were mostly considered as a part of the state administration. In Europe it has been fully anticipated by railways, with monopolly structure, with own other rather linked or subsidiary industries, own healthcare etc. The railway budget was a part of the chapter of Ministry of Railways, in some way independent of the revenue from fares on account of important social and development services. But because of decline of traffic caused by the changes of demand in the post-industrial society there incur excessive debts and growing too heavy budget burdens. Therefore it was necessary the assemption of debts by state as an owner, with separate at least financial accounting of transport infrastructure and transport operation; traffic of passenger with predominant part of public services, with contracts on them based on compettive tenders. But the huge amounts of previous government money have create huge obstacles to rapid development of single Europan transport network and within it the single European railway network So the deadlines for single European Transport Area and single European Railway Transport Area according to the present predictions is 2050. But there is continually a rather old intention to follow all the steps to create a United States of Europe; inclusive the present 4th railway package, with some important measures and naturally some compromising.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    REGULATED AND UNREGULATED COMPETITION ON RAILS, TELC 2013/ REGULOVANA A NEREGULOVANA KONKURENCE NA KOLEJICH, TELC 2013

  • ISBN

    9788021064256

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    173-179

  • Název nakladatele

    MASARYKOVA UNIV

  • Místo vydání

    BRNO

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000393926000012