Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competition in the railway passenger market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00073301" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00073301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0739885914000936" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0739885914000936</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.retrec.2014.09.052" target="_blank" >10.1016/j.retrec.2014.09.052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competition in the railway passenger market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the development of competition in the Czech railway passenger market. The vertical separation of infrastructure and services occurred in 2003. Open access for commercial passenger services is allowed, and it was utilised in 2011 whenthe incumbent on the key rail route Prague-Ostrava was challenged by a new operator; a third operator entered the route at the end of 2012. This resulted in an intensive on-track competition with tariff declines and service improvements. With the exception of the Prague-Ostrava route, the operation of other passenger lines is classified as a public service obligation and is subsidised from public budgets. Long-distance services are organised by the Ministry of Transport, and the usual form of procurement used to be a direct awarding of services to the incumbent. However, this is changing as competitive tendering is being used more frequently.

  • Název v anglickém jazyce

    Competition in the railway passenger market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the development of competition in the Czech railway passenger market. The vertical separation of infrastructure and services occurred in 2003. Open access for commercial passenger services is allowed, and it was utilised in 2011 whenthe incumbent on the key rail route Prague-Ostrava was challenged by a new operator; a third operator entered the route at the end of 2012. This resulted in an intensive on-track competition with tariff declines and service improvements. With the exception of the Prague-Ostrava route, the operation of other passenger lines is classified as a public service obligation and is subsidised from public budgets. Long-distance services are organised by the Ministry of Transport, and the usual form of procurement used to be a direct awarding of services to the incumbent. However, this is changing as competitive tendering is being used more frequently.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD020010" target="_blank" >TD020010: Optimalizace a zefektivnění zadávání a kontroly veřejných soutěží v osobní železniční dopravě v ČR v kontextu společných politik EU.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Transportation Economics

  • ISSN

    0739-8859

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    270-276

  • Kód UT WoS článku

    000349567800033

  • EID výsledku v databázi Scopus