Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Finding optimum fares and timetables in a monopoly rail market with heterogeneous passengers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00076580" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00076580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Finding optimum fares and timetables in a monopoly rail market with heterogeneous passengers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an agent-based model of passenger rail services. In the model, passengers are uniformly distributed on a circle representing the preferred departure times and passengers on each position of the circle have uniformly distributed reservation prices. The passengers choose the train with the lowest fare plus transport cost, given the sum of fare and transport cost is lower than their reser-vation prices. The paper provides algorithms which can be used for finding fares and timetable of amonopoly train operating company that maximizes its total profit and total welfare in realistic market settings. The efficiency of the algorithms is tested against the analytical solution of the model. The paper finds that the algorithm approximates thetheoretical fare, number of trains and their departure times efficiently.

  • Název v anglickém jazyce

    Finding optimum fares and timetables in a monopoly rail market with heterogeneous passengers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an agent-based model of passenger rail services. In the model, passengers are uniformly distributed on a circle representing the preferred departure times and passengers on each position of the circle have uniformly distributed reservation prices. The passengers choose the train with the lowest fare plus transport cost, given the sum of fare and transport cost is lower than their reser-vation prices. The paper provides algorithms which can be used for finding fares and timetable of amonopoly train operating company that maximizes its total profit and total welfare in realistic market settings. The efficiency of the algorithms is tested against the analytical solution of the model. The paper finds that the algorithm approximates thetheoretical fare, number of trains and their departure times efficiently.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    32nd International Conference Mathematical Methods in Eocnomics Conference Proceedings

  • ISBN

    9788024442099

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    495-499

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku