Context effects in consumer decision making
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077644" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Context effects in consumer decision making
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigates the impact that dominated alternatives introduced into the choice set have of preference shifts in respondents. An experiment has been conducted, examining mainly various decoy types and their perfomance. Further investigation wasconducted to see what the role of personal traits, such as Need for Cognitive Closure, is. Limitations of the research are discussed and further directions are outlined.
Název v anglickém jazyce
Context effects in consumer decision making
Popis výsledku anglicky
This study investigates the impact that dominated alternatives introduced into the choice set have of preference shifts in respondents. An experiment has been conducted, examining mainly various decoy types and their perfomance. Further investigation wasconducted to see what the role of personal traits, such as Need for Cognitive Closure, is. Limitations of the research are discussed and further directions are outlined.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů