Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE WORK-STUDY DILEMMA OF CZECH UNDERGRADUATES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00078341" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00078341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/index.php?idScript=11&idArticle=248" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/index.php?idScript=11&idArticle=248</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2014.070301" target="_blank" >10.7160/eriesj.2014.070301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE WORK-STUDY DILEMMA OF CZECH UNDERGRADUATES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyse the work-study dilemma of Czech students. We examine the impact of the work and study workload on the student?s expectations for their future labour market chances. For the future formal evaluation of Czech students? workload, it is necessary to take into account if the students? jobs are closely connected to their field of study, which make up the important part of their education. We used a unique dataset based on the survey EUROSTUDENT V to test this challenging question. We have found that Czech full-time students almost one full-time employment studying and working in one workweek. It was proven, that students who study very hard as well as students with in-branch experience are optimistic about their future labour prospects. Business-minded students especially prefer working hours to studying at school or at home. We did not discover the importance of family background to their workload with the exception of the labour-market perspectives.

  • Název v anglickém jazyce

    THE WORK-STUDY DILEMMA OF CZECH UNDERGRADUATES

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse the work-study dilemma of Czech students. We examine the impact of the work and study workload on the student?s expectations for their future labour market chances. For the future formal evaluation of Czech students? workload, it is necessary to take into account if the students? jobs are closely connected to their field of study, which make up the important part of their education. We used a unique dataset based on the survey EUROSTUDENT V to test this challenging question. We have found that Czech full-time students almost one full-time employment studying and working in one workweek. It was proven, that students who study very hard as well as students with in-branch experience are optimistic about their future labour prospects. Business-minded students especially prefer working hours to studying at school or at home. We did not discover the importance of family background to their workload with the exception of the labour-market perspectives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    45-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus