Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PERCEPTION OF A CAREER IN ACCOUNTING AND ITS PRESTIGE BY STUDENTS OF FEM AT CULS PRAGUE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79464" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PERCEPTION OF A CAREER IN ACCOUNTING AND ITS PRESTIGE BY STUDENTS OF FEM AT CULS PRAGUE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the competition in the labour market, the effort of universities is to provide the students with the best education to be successful in their work placements. The survey between students of the Masters study programme Business Administration at FEM CULS Prague shows that almost a third of them are positively influenced by the choice of their profession by studying accounting subjects. On the other hand, for about one-tenth of the students, studying accounting has a negative impact on the choice of the accounting profession. By statistical testing of formulated hypotheses, it has been shown that full-time students are more influenced by studies than distance-learning students. Further results show that more than 90% of all students consider the accounting profession to have average or above average prestige. Out of that, the prestige is considered higher by full-time students. The consequences of the results are discussed in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    PERCEPTION OF A CAREER IN ACCOUNTING AND ITS PRESTIGE BY STUDENTS OF FEM AT CULS PRAGUE

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the competition in the labour market, the effort of universities is to provide the students with the best education to be successful in their work placements. The survey between students of the Masters study programme Business Administration at FEM CULS Prague shows that almost a third of them are positively influenced by the choice of their profession by studying accounting subjects. On the other hand, for about one-tenth of the students, studying accounting has a negative impact on the choice of the accounting profession. By statistical testing of formulated hypotheses, it has been shown that full-time students are more influenced by studies than distance-learning students. Further results show that more than 90% of all students consider the accounting profession to have average or above average prestige. Out of that, the prestige is considered higher by full-time students. The consequences of the results are discussed in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2019

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    219-225

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500029