Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PATH TO THE LABOUR MARKET: CZECH STUDENTS? STUDY WORKLOAD AND WORK EXPERIENCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00075646" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00075646 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31140/14:00043999

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PATH TO THE LABOUR MARKET: CZECH STUDENTS? STUDY WORKLOAD AND WORK EXPERIENCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of paper is to examine the impact of the study workload and work experiences on the student?s expectation of their future labour market chances. For the future formal evaluation of the Czech students? workload, it is necessary to take into account if the students? jobs are closely connected to their field of study, which makes the important part of their education. We used the unique dataset based on the survey EUROSTUDENT V to test this challenging question. We have found that Czech full-time students spent in the workweek almost one full-time employment studying at working. It was proven, that students who study very hard as well as students with in-branch experiences are optimistic about their future labour prospects. Especially business-minded students prefer working hours to studying at school or at home. Finally, we have found considerable differences between men and women work experience during their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    PATH TO THE LABOUR MARKET: CZECH STUDENTS? STUDY WORKLOAD AND WORK EXPERIENCES

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of paper is to examine the impact of the study workload and work experiences on the student?s expectation of their future labour market chances. For the future formal evaluation of the Czech students? workload, it is necessary to take into account if the students? jobs are closely connected to their field of study, which makes the important part of their education. We used the unique dataset based on the survey EUROSTUDENT V to test this challenging question. We have found that Czech full-time students spent in the workweek almost one full-time employment studying at working. It was proven, that students who study very hard as well as students with in-branch experiences are optimistic about their future labour prospects. Especially business-minded students prefer working hours to studying at school or at home. Finally, we have found considerable differences between men and women work experience during their studies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    9788021324688

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    118-124

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    CULS Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku