Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00094514" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00094514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku
Popis výsledku v původním jazyce
Proces řešení problémů personálního marketingu, tak, jak výše popsán, je užitím rozhodovacího paradigmatu ke sledování a popisu personální činnosti podniku, která využívá principů marketingu. Do sledu postupových fází modelového rozhodovacího procesu je zde převedeno jednání podniku, který na trhu práce nabízí atraktivní pracovní příležitost určitým typům lidí, které potřebuje. Aktivně na ně působí a nabízí jim možnosti pro ně atraktivní. Zájemci o nabízená pracovní místa pak usilují získat znalosti a dovednosti, která jsou pro to podmínkou. Na trhu práce se zřetelněji projevuje princip nabídky a poptávky, významnější roli sehrává kvalita pracovníka a její ocenění. Posiluje se tržní pojetí výrobního faktoru práce v podnikové praxi, při současném respektování subjektivity jejího nositele -pracovníka a jeho sociálního rozměru.
Název v anglickém jazyce
Utilisation of the marketing paradigm in personal politics of the company
Popis výsledku anglicky
Business use sales marketing to implement a company’s sales functions. A set of tools is used for this, which structure the connection of their production function through links to the sales market. These tools are product policy, pricing policy, communication policy and distribution policy. These sales-policy tools can also be used as a starting point for a definition of personnel marketing-mix tools. The aggregate of personnel activities can be divided into the product variables area of operations, the price variables area, the communication variables area and the place variables area of operations. As with the sales marketing mix, the personnel marketing mix aims to optimize the tools from each of the respective areas. Here, there is also an attempt to effectively put in place selected measures from personnel management to achieve specific goals. The role of product variables is to help shape the attractiveness of a business as an employer, or of jobs, which are perceived as a product of its activities. Pricing variables attract employees through the creation of extra-professional conditions. Promotional variables are used to stimulate interest in communication, and place variables have an effect on the employees’ interest in the business through specific means of connecting them to the business’s activities. It is significant that for a business using personnel marketing, it offers attractive employment opportunities on the labour market for the type of people that it needs. Those interested in the jobs on offer then try to acquire the knowledge and skills that are required.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50600 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F00%2F0368" target="_blank" >GA402/00/0368: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Akutálne problémy podnikovej sféry 2015
ISBN
9788022540773
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
503-511
Název nakladatele
Vydavateľstvo EKONÓM
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000388355100062