The Process of Personnel Marketing in Management Production
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00089159" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00089159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Process of Personnel Marketing in Management Production
Popis výsledku v původním jazyce
Business management uses sales marketing to implement a company’s sales functions. A set of tools is used for this, which structure the connection of their production function through links to the sales market. These tools are product policy, pricing policy, communication policy and distribution policy. These sales-policy tools can also be used as a starting point for a definition of personnel marketing-mix tools. The aggregate of personnel activities can be divided into the product variables area of operations, the price variables area, the communication variables area and the place variables area of operations. As with the sales marketing mix, the personnel marketing mix aims to optimize the tools from each of the respective areas. Here, there is also an attempt to effectively put in place selected measures from personnel management to achieve specific goals.
Název v anglickém jazyce
The Process of Personnel Marketing in Management Production
Popis výsledku anglicky
Business management uses sales marketing to implement a company’s sales functions. A set of tools is used for this, which structure the connection of their production function through links to the sales market. These tools are product policy, pricing policy, communication policy and distribution policy. These sales-policy tools can also be used as a starting point for a definition of personnel marketing-mix tools. The aggregate of personnel activities can be divided into the product variables area of operations, the price variables area, the communication variables area and the place variables area of operations. As with the sales marketing mix, the personnel marketing mix aims to optimize the tools from each of the respective areas. Here, there is also an attempt to effectively put in place selected measures from personnel management to achieve specific goals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Production Management and Engineering Sciences - Scientific Publication of the International Conference on Engineering Science and Production Management
ISBN
9781138028562
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
235-240
Název nakladatele
CRC Press, Taylor & Francis Group
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—